10دلیل برای یادگیری زبان برنامه نویسی جاوا در 2023

جاوا یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی است که برای تولید برنامه ها و وبسایت ها در چندین پلتفرم مورد استفاده قرار میگیرد.جاوا یکی از زبان های انعطاف پذیر و همه کاره است و یک انتخاب محبوب برای استفاده از اینترنت به صورت سراسری است. ولی با این حالا چه چیزی سبب متمایز شمردن جاوا با دیگر زبان ها نظیر پایتون،جاوااسکریپت و  PHP   میشود و جرا باید برنامه نویسی با جاوا را یادگرفت؟

بر اساس نظرسنجی  Stack Overflow از توسعه دهندگان  در سال 2023، جاوا یکی از 10 زبان برنامه نویسی پرکاربرد و از محبوبیت بالایی میان افرادی که مشغول یادگیری برنامه نویسی هستند دارد. جاوا تقریباً در هر سیستم عامل و برنامه ای یافت می شود. سهولت استفاده و ماهیت همه کاره آن، جاوا را به یک زبان برنامه نویسی مورد علاقه در میان مشاغل کوچک و بزرگ ،از جمله شرکت های بزرگ فناوری مانند گوگل، توییتر، نتفلیکس، آمازون، متا، لینکدین و آمازون تبدیل کرده.

 

مزایای یادگیری جاوا

یادگیری جاوا می تواند شما را قادر به ورود به فرصت های شغلی با درآمد بالا در طیف وسیعی از صنایع کند. با توجه به داده های اداره آمار کار ایالات متحده، پیش‌بینی می‌شود که استخدام توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، تحلیلگران تضمین کیفیت و آزمایش‌کنندگان، از سال 2021 تا 2031، 25 درصد رشد کند و به طور میانگین در طول یک دهه، هر سال بیش از 162900 فرصت شغلی ایجاد شود.

 


توسعه دهندگان جاوا جزو پردرآمدترین افراد حرفه ای در صنعت فناوری هستند. طبق گزارش Glassdoor، متوسط حقوق سالانه یک توسعه دهنده جاوا در ایالات متحده  در سال 2022  حدود 98560 دلار گزارش شده و توسعه دهندگی جاوا در فهرست 50 شغل برتر Glassdoor در سال 2022 با رتبه رضایت شغلی 4.1 از 5 در رتبه نهم قرار دارد.

 

 


10 دلیل برتر برای یادگیری جاوا

  1. یادگیری جاوا آسان است : جاوا یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در میان مبتدیان است.جاوا دستور زبانی شبیه به انگلیسی پایه ای را دارد و به شما امکان آن را می دهد تا برنامه ها را سریعتر بنویسید، اشکال زدایی کنید و آن را کامپایل کنید.
  2.  جاوا همه کاره است: جاوا از اصل "یک بار بنویس و همه جا اجرا کن" پیروی می کند و می تواند برای برنامه نویسی برنامه های کاربردی وابسته به چند پلتفرم مختلف استفاده شود. همچنین جاوا دارای ویژگی های مختلفی مانند اتصال داده ها، مستقل از پلت فرم بودن، کدگذاری پویا و چندین ویژگی امنیتی است که آن را به یک زبان برنامه نویسی پرکاربرد تبدیل می کند.
  3. امنیت سایبری: .جاوا شی گرا است جاوا یک زبان برنامه نویسی شی گرا است و که سبب مقیاس پذیری و انعطاف پذیری آن میشود .از آنجایی که از سینتکس یک زبان برنامه نویسی شی گرا استفاده می کند، توسعه دهندگان می توانند برنامه های مدولار ایجاد کنند.
  4.  جاوا مقیاس پذیر است: جاوا در همه جا از جمله دسکتاپ، موبایل، اپلیکیشن ها و غیره استفاده می شود.جاوا می تواند به طور موثر بر روی هر سیستم عاملی اجرا شود پس برای ساخت برنامه های کاربردی ایده آل است.این مقیاس پذیری و تطبیق پذیری جاوا را تبدیل به یک زبان غیرقابل جایگزین در استفاده های گوناگون کرده است.
  5. جاوا مستقل از پلتفرم است :جاوا این قابلیت را دارد که به راحتی بین پلتفرم ها جابجا شود و به طور مشابه روی سیستم های مختلف اجرا شود.این ماهیت حیاتی مستقل بودن از پلتفرم در سطوح منبع و باینری، جاوا را به زبانی ضروری برای یادگیری برای توسعه‌دهندگان تبدیل می‌کند.
  6. جاوا دارای یک API غنی است :جاوا دارای یک سیستم Application Programming Interface (API) غنی است که شامل بسته‌ها، رابط‌ها و کلاس‌ها به همراه متدها و فیلدهای آن‌ها است.APIجاوا به توسعه دهندگان امکان آن را می دهد تا وب سایت ها و برنامه های مختلف را یکپارچه کنند.
  7.  جاوا منبع باز است: بسیاری از ویژگی های جاوا منبع باز هستند.این امر ساخت برنامه های کاربردی را ارزان و آسان می کند.جاوا از کتابخانه هایی مانند Google Guava، Maven، JHipster و Apache Commons پشتیبانی می کند و به توسعه دهندگان امکان انتخاب گسترده برای کار با آنها را می دهد.
  8. جاوا بدون هزینه است :جاوا یک نرم افزار رایگان برای دانلود با مجوز کد باینری Oracle (BCL) است که به مبتدیان این امکان را می دهد تا برنامه های کاربردی را به راحتی توسعه دهند و برنامه نویسی جاوا را به طور موثر یاد بگیرند.
  9. جاوا طیف گسترده ای از ابزارهای توسعه را ارائه می دهد:  محیط های توسعه یکپارچه مختلف (IDE) موجود در جاوا دلیل مهمی است که باعث می شود آن یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی باشد.جاوا انبوهی از IDE از جمله  Netbeans، Eclipse، IntelliJ و  Android Studio-  را دارد که میتواند امکانات مختلفی را برای توسعه طیف گسترده ای از برنامه ها و نرم افزارها فراهم کند.
  10. جاوا فرصت های شغلی بسیاری را فراهم می کند : توسعه جاوا یک حرفه بسیار پرسود است.با تسلط بر جاوا، می توانید انتظار فرصت های شغلی عالی، بسته های حقوقی و رضایت شغلی بالا را داشته باشید.علاوه بر همه این ها ، با داشتن تجربه و اعتبار، می توانید به سمت نقش ها و فرصت های شغلی با درآمد بالاتر پیشرفت کنید.