استفاده از پورتفولیو در وبسایت، یکی از راه های جلب مشتری در پروژه های طراحی سایت است. برای اینکه پروژه های بیشتری در زمینه ی طراحی سایت به دست آوردید باید یک سری نمونه کار در زمینه ی طراحی سایت به مخاطبان ارائه دهید.


وب سایت های طراحی شده برای پروژه های شخصی و شرکتی می تواند به عنوان نمونه کار در نظر گرفته شود. اگر به عنوان عضوی از یک تیم طراحی سایت در یک شرکت برنامه نویسی فعالیت می کنید، نمونه کارهای شما و سایر اعضای تیم به عنوان پورتفولیوی شرکت در طراحی سایت به مشتریان معرفی خواهد شد. 

اگر به صورت فریلنسری در زمینه ی طراحی سایت فعالیت می کنید، می توانید یک وبسایت شخصی طراحی کرده و سایت های طراحی شده توسط خودتان را به عنوان نمونه کار به مخاطبان معرفی کنید.

 

Portfolio in website design

 

چرا باید پورتفولیو داشته باشیم؟

 

اینکه چرا باید در زمینه طراحی سایت،پورتفولیو داشته باشیم، دقیقا همین معنی را میدهد که چرا باید در طراحی سایت، نمونه کار داشته باشیم. این سوالات، پاسخ روشنی دارند. برای هر شرکت و یا هر شخصی مهم است که به عنوان یک متخصص در حوزه ی کاری خود شناخته شود.

برای مهندسان کامپیوتر، برنامه نویسان و طراحان سایت نیز داشتن پورتفولیو به منزله داشتن سابقه ی کار است.

 هر چقدر نمونه کارهای شما در پورتفولیو طراحی سایت شاخص و منحصر به فرد باشد، به همان اندازه شانس شما برای شناخته شدن به عنوان یک متخصص در زمینه ی طراحی سایت نیز افزایش پیدا خواهد کرد.


در یکی از مقالاتی که در زمینه ی پورتفولیو در طراحی سایت مطالعه کردم، به این موضوع اشاره شده بود که برای تنظیم پورتفولیو از سایت هایی که به عنوان تمرین و پروژه ی شخصی طراحی کرده اید نیز استفاده کنید. شاید در شروع کار بتوان از این روش استفاده کرد ولی وقتی به عنوان یک متخصص در حوزه ی طراحی سایت شناخته شدید، توصیه می کنیم فقط نمونه کارهای حرفه ای خودتان را به عنوان پورتفولیو در طراحی سایت در معرض دید دیگران قرار دهید.

برای معرفی پورتفولیو در سایت، حتما باید یک صفحه ی جداگانه در نظر بگیرید. به طوری که مخاطب به راحتی بتواند به صفحه ی مورد نظر دسترسی پیدا کند.

 

آیا نظرات مشریان قبلی را در بخش پورتفولیو قرار دهیم؟

 

این موضوع بستگی به سیاست شما و شرکت شما دارد. اگر مشتری مداری و تشکر از مشتری یکی از شعارهای شرکت شماست، پیشنهاد می کنیم نظرات مشتریان قبلی را به همراه نمونه کارهایتان اعلام کنید. با این کار یک حس اعتماد متقابل بین شما و مخاطبان سایت شما ایجاد خواهد شد.


وقتی مخاطبان جدید از بخش پورتفولیو سایت شما دیدن کرده و نظرات مشتریان قبلی را مطالعه می کنند، به این نتیجه خواهند رسید که پورتفولیو در طراحی سایت یکی از حوزه های تخصصی شماست و شرکت شما در طراحی سایت به یک برند واقعی تبدیل شده است.


شرکت آی بولود، یکی از برندهای معروف در زمینه ی طراحی سایت در ارومیه است. شما می توانید پورتفولیو در طراحی سایت این شرکت را در صفحه ی نمونه کارهای طراحی سایت  آی بولود  مشاهده کنید. باعث افتخار ماست، اگر به صفحه پورتفولیو سایت ما سر زده و نظرات خود را به صورت کتبی در سایت، ارسال ایمیل و یا از طریق تماس تلفنی اعلام بفرمایید.

 

آیا ارائه پورتفولیو در سئو سایت تاثیر دارد؟

 

بگذارید قبل از پاسخ دادن به این سوال، از شما یک سوال دیگر بپرسیم.
آیا افزایش زمان بازدید مخطبان از سایت شما، در سئو سایت شما تاثیر دارد؟
پاسخ این دو سوال یکی است. هر کاری که باعث شود مخاطبان سایت شما زمان بیشتری را در صفحات وب شما بگذرانند، تاثیر مثبتی در سئو سایت شما دارد. سعی کنید صفحه ی پورتفولیو سایت شما یکی از پرمخاطب ترین صفحات وبسایت تان باشد.

 

در طراحی سایت چطور پورتفولیو بسازیم؟

 

در ساخت پورتفولیو باید نمونه کارهای خودتان را ارائه دهید. ولی برای تنظیم پورتفولیو و ایده گرفتن در شروع کار می توانید به سایت های معروف پورتفولیو در طراحی سایت مراجعه کنید. یک نکته ی مهم در ساختن پورتفولیو، توجه به رابط کاربری سایت است. صفحه ی پورتفولیو، بیشتر از بقیه ی صفحات وبسایت با حس بصری مخاطب سر و کار دارد. پس حتما از UI و UX خوبی برای این صفحه از وب استفاده کنید.