بهترین و کارآمد ترین ابزار های توسعه با reactJS:

پس ازآن که بر روی سایت‌هایی که سالانه بیش از 50 میلیارد بازدیدکننده مستقیم دارند کار کردم  و Higglo Digital (یک آژانس دیجیتال پیشرفته) را تأسیس کردم، در مورد موضوعات فناوری می‌نویسم و به مهندسان آموزش می‌دهم که پایه‌های محکمی داشته باشند که به آنها کمک کند در حرفه خود پیشرفت کنند.

 

React یک کتابخانه محبوب جاوا اسکریپت برای ساخت رابط های کاربری است و دارای یک اکوسیستم قوی از ابزارها، کتابخانه ها و بهترین شیوه ها است که می تواند به توسعه دهندگان در ساخت برنامه های کارآمد و قابل نگهداری کمک کند. در اینجا چند تا از بهترین روش های react را بررسی میکنیم.

 

  1. در صورت امکان از مؤلفه های کاربردی استفاده کنید: اجزای عملکردی ساده تر و راحت تر از مؤلفه های مبتنی بر کلاس خوانده می شوند و اغلب می توانند وظایف مشابهی را انجام دهند. آنها همچنین عملکرد بهتری دارند زیرا هزینه های سربار مدیریت حالت و روش های چرخه عمر را ندارند.
  2. استفاده از هوک ها: هوک یکی از ویژگی های جدید در React است که به شما امکان می دهد بدون نوشتن کلاس از حالت و سایر ویژگی های React استفاده کنید. آنها می توانند کد شما را ساده تر و قابل فهم تر کنند و همچنین می توانند عملکرد را بهبود بخشند زیرا از سربار اجزای کلاس جلوگیری می کنند.
  3. از React context API برای حالت اشتراکی استفاده کنید : Context API راهی برای به اشتراک گذاشتن حالت بین کامپوننت ها بدون نیاز به ارسال props از چندین سطح درخت کامپوننت است. این می‌تواند کد شما را پاک‌تر و درک آن را آسان‌تر کند و همچنین می‌تواند عملکرد را بهبود بخشد زیرا از prop-drillingجلوگیری می‌کند.
  4. ازReact memo HOC برای عملکرد بالا استفاده کنید: React memo Higher component(کامپوننت مرتبه بالاتر (HOC))راهی برای بهینه سازی عملکرد اجزای عملکردی خود با به خاطر سپردن آنها است. این به این معنی است که کامپوننت تنها در صورتی رندر می‌شود که ویژگی‌های آن تغییر کرده باشد، که می‌تواند عملکرد کلی برنامه شما را بهبود بخشد.
  5. از ابزار React dev استفاده کنید: ابزار React dev یک افزونه مرورگر است که به شما امکان می دهد درخت مؤلفه برنامه خود را بررسی کنید، وضعیت فعلی و ویژگی های هر جزء را مشاهده کنید و سایر کارهای مربوط به اشکال زدایی را انجام دهید. آنها می توانند ابزار ارزشمندی برای درک نحوه ی عملکرد برنامه شما و برای یافتن و رفع مشکلات باشند.
  6. راهنمای سبک React را دنبال کنید: راهنمای سبک React مجموعه ای از توصیه ها برای نوشتن کد تمیز و قابل نگهداری با React است. موضوعاتی مانند نامگذاری قراردادها، قالب‌بندی و ساختار کد شما را پوشش می‌دهد و پیروی از این دستورالعمل‌ها می‌تواند به شما در نوشتن کدی کمک کند که درک و کار با آن برای دیگران آسان باشد.
  7. از linter استفاده کنید: لینتر ابزاری است که کد شما را از نظر اشتباهات و مشکلات بررسی می کند و می تواند به شما کمک کند تا مشکلات را قبل از تبدیل شدنشان به یک مشکل جدی تشخیص دهید. تعداد زیادی linter برای React موجود است وحتی استفاده از یکی می تواند به شما کمک کند کدهای سازگارتر و قابل اعتمادتری بنویسید.

با استفاده از این ابزار ها، می توانید برنامه های کارآمدتر و قابل نگهداری با React بسازید.