چشم انداز سئو به طور مداوم با جدیدترین روندهای سئو صنعت در حال تغییر است. ما در چند سال گذشته شاهد تغییرات زیادی در سئو بوده‌ایم و این امکان وجود دارد که در سال 2023 شاهد تغییرات بیشتری باشیم. سئو همچنان یک بازی سازگار است زیرا تغییرات جدید سئو برای بهینه‌سازی وب ‌سایت‌ها برای مرتبط بودن جستجو و نتایج انجام میشود.بدون شک اگر صاحب یک وب سایت هستید، در سال 2023 سئو را برای سایت خود پیاده سازی خواهید کرد. فرض کنید شروع به تمرکز روی این موضوع نکرده اید. در این صورت، زمان آن رسیده است که برای انجام اقدامات لازم برای رقابتی نگه داشتن سایت خود در این صنعت، را انجام دهید. در این مقاله از آی بولود ما به شما در مورد آخرین آپدیت گوگل و تغییراتی که در سئو باید به آن توجه کنید در سال 2023 آموزش میدهیم. اگر به دنبال یک شرکت معتبر برای انجام پروژه سئو در ارومیه هستید شرکت آی بولود یکی از بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

 

  1. کیفیت محتوا

کیفیت محتوا تا حد زیادی موفقیت رتبه بندی را تعیین می کند. محتوای اصلی با کیفیت بالا یک روند بزرگ در سال 2021 بود، به خصوص در SEO سازمانی B2B. اما بسیاری از صاحبان مشاغل این سوال را مطرح می کنند که "محتوای با کیفیت" واقعاً به چه معناست. یک سئوی خوب بدون محتوای با کیفیت ناقص است. محتوای مرتبط و مفید در وب سایت شما می تواند بازدیدکنندگان را به ماندن طولانی تر تشویق کند و رتبه بندی موتورهای جستجو را بهبود بخشد.

 

سازمان ها باید از محتوای بسیار استراتژیک برای دستیابی به مخاطبان هدف با موضوعات ظریف استفاده کنند. محتوا باید بسیار مرتبط باشد، اطلاعات در سطح متخصص ارائه دهد و مشتریان را در زمان مناسب و به شیوه ای مناسب درگیر کند.

 

  1. بومی سازی سئو

سئو برای جستجوهای محلی در چند سال گذشته بیش از هر زمان دیگری در اولویت قرار گرفته است. این به عنوان بهینه سازی یک سایت برای اطمینان از اجرای روان و قابل پیش بینی محتوای آنلاین در یک مکان خاص تعریف می شود. بومی سازی محتوا، کلمات کلیدی و حتی بخش هایی از سایت به این معنی است که برند شما می تواند با شرکت های بین المللی مانند آمازون، eBay و Alibaba رقابت موفقیت آمیزی داشته باشد. چه شما یک وب‌سایت کاملاً محلی باشید یا یک وب‌سایت جهانی، روند بومی‌سازی بر هر کسب‌وکاری تأثیر می‌گذارد.

 

توجه به بررسی های کیفی و نحوه جستجوی افراد برای کسب و کار شما در گوگل بسیار مهم است، زیرا می تواند مستقیماً بر تبدیل و درآمد تأثیر بگذارد. علاوه بر آن، وب سایت شما باید نام شهر، ایالت یا کشور شما را نیز درج کند تا گوگل هنگام رتبه بندی وب سایت شما از آن غافل نشود.

 

  1. تخصص، اقتدار و اعتماد (EAT)

برای بهبود کیفیت محتوای وب سایت خود برای اهداف بهینه سازی موتورهای جستجو، باید به اصل EAT مراجعه کنید. این مفهومی است که گوگل به عنوان بخشی از راهنمای خود هنگام ارزیابی وب سایت ها استفاده می کند و چیزی است که کسب و کارها باید هنگام توسعه محتوای وب از آن آگاه باشند.

 

با ایجاد EAT در سایت خود و درک نحوه عملکرد آن، می توانید اطمینان حاصل کنید که در صورت به روز رسانی الگوریتم اصلی از طرف گوگل، به احتمال زیاد سود بیشتری خواهید دید. همانطور که گوگل سه به‌روزرسانی الگوریتم اصلی را در سال 2021 اعلام کرد، EAT یک روند بزرگ در مسیریابی الگوریتم‌ها و به‌روزرسانی‌های هوش مصنوعی گوگل بود. اطمینان حاصل کنید که ادعاهای خود را با آمار و حقایق پشتیبانی کنید و پیوندهایی به منابع معتبر درج کنید.

 

  1. تجربه صفحه دسکتاپ (سئوی UX-Driven SEO) و Core Web Vitals

گوگل به تدریج الگوریتم تجربه صفحه را در سال 2021 پیاده سازی کرد. این به روز رسانی الگوریتم از چندین سیگنال تجربه کاربر مانند Core Web Vitals تشکیل شده است که اساساً تجربه کلی با صفحه وب را ارزیابی می کند. ابتدا در دستگاه های تلفن همراه اعمال شد و تا پایان مارس 2022 تکمیل شد - و نسخه دسکتاپ به روز رسانی به زودی پس از آن انجام شد. بنابراین، این احتمال وجود دارد که تجربه یک صفحه عامل رتبه بندی مهم تری برای وب سایت های موبایل و دسکتاپ باشد.

 

علاوه بر این، می‌توانید از Core Web Vitals برای تعیین رتبه با سیگنال‌های تجربه صفحه موجود مانند Intrusive Interstitial، HTTPs، Mobile Friendliness و Safe Browsing استفاده کنید. Core Web Vitals اطلاعاتی را در مورد تجربه کاربر در هر صفحه وب بر اساس سه معیار کلیدی: بزرگترین رنگ محتوایی، اولین تاخیر ورودی و تغییر چیدمان تجمعی در اختیار گوگل قرار می دهد.

 

  1. هدف کاربر

گوگل علاوه بر توسعه مولفه‌های یادگیری ماشین و به‌روزرسانی‌های مداوم الگوریتم جستجوی خود، تعهد خود را به بهبود تجربه کاربر نشان داده است. سال‌ها تلاش خود را انجام داده است زیرا در سال 2015، RankBrain راه‌اندازی شد، پس از آن Mobile-First Indexing در سال 2017 و Neural Matching در سال 2018 راه‌اندازی شد.

 

در نتیجه این تلاش‌ها، گوگل ایندکس کردن موبایل و رتبه‌بندی صفحات وب را در اولویت قرار می‌دهد. در سال 2023، حداقل تا زمانی که نمایه سازی موبایل اول استاندارد شود، تجربه تلفن همراه همچنان اهمیت دارد و اهمیت بیشتری خواهد داشت.

 

  1. داده های ساخت یافته

در بهینه‌سازی موتورهای جستجو، داده‌های ساختاریافته با گروه‌های متنی خاص سازمان‌دهی و برچسب‌گذاری می‌شوند که موتورهای جستجو می‌توانند به سرعت آن‌ها را درک کنند و نتایج دقیقی را برگردانند. گوگل داده های ساختار یافته را از نمودار دانش به نشانه گذاری های هر سایت تغذیه می کند.

 

استفاده از داده های ساخت یافته می تواند نرخ کلیک شما (C.T.R.) را افزایش دهد و ترافیک اضافی را افزایش دهد. C.T.R بهبود یافته می تواند به طور غیر مستقیم رتبه شما را به عنوان یک سیگنال رفتار کاربر افزایش دهد. از آنجایی که گوگل به تاکید بر شخصی سازی بیش از حد و حل مشکلات و پاسخگویی مستقیم به سوالات ادامه می دهد، پیاده سازی داده های ساختاریافته در وب سایت شما راهی برای آماده شدن برای آینده جستجو است.

 

  1. جستجوی صوتی

جستجوی صوتی مدتی است که از نظر سئو از رادار خارج شده است، تا حدی به دلیل وضعیت فناوری. از آن زمان، گوگل صفحات نتایج جستجوی خود را به گونه ای طراحی کرده است که پاسخ های کوتاه تری را نمایش دهد و عمدتاً از قسمت های ویژه و جعبه پاسخ استفاده می کند.

 

به گفته گوگل، 27 درصد از کاربران آنلاین در سراسر جهان از جستجوی صوتی در دستگاه های تلفن همراه استفاده می کنند. تعداد جستجوهای صوتی در خانه از زمان همه گیری کووید-19 افزایش یافته است، زیرا افراد بیشتری مدت بیشتری را در خانه سپری می کنند. در نتیجه این آمار، هر کسب و کاری که به دنبال بالاترین سطح ترافیک به وب سایت خود است، باید سئوی صوتی را پیاده سازی کند.

 

  1. SEO ویدیو

  مشاهده شده است که استفاده از ویدیو در سال 2021 افزایش یافته است. در سطح جهان، مردم هر روز یک ساعت و نیم محتوای ویدیویی را تماشا می کنند. تنها حدود 15 درصد از بینندگان هستند که بیش از سه ساعت در روز ویدیو تماشا می کنند.

 

استراتژی سئوی شما باید شامل ایجاد محتوای ویدئویی بهینه باشد. می‌توانید ویدیوی خود را از طریق توضیحات کانال با درج یک نمای کلی کاربرپسند از کانال خود بهینه کنید. علاوه بر این، هنگام بهینه سازی محتوای ویدیوی خود، کلمات کلیدی نیز نقش مهمی ایفا می کنند.

 

  1. فرم محتوای طولانی

انتشار محتوای طولانی و مرتبط در وب سایت شما به شما کمک می کند در سال 2022 از رقبای خود پیشی بگیرید. ایجاد محتوای طولانی که از دستورالعمل های EAT پیروی می کند و بیش از 2000 کلمه است، می تواند رتبه بندی جستجوی شما را تا حد زیادی بهبود بخشد، زمانی که تمرکز خود را تغییر دهید. علاوه بر این، محتوایی که خواننده را درگیر خود نگه می دارد، می تواند یک استراتژی عالی در نظر گرفته شود.

 

  1. سئوی ایجاد شده توسط هوش مصنوعی

سال گذشته، OpenAI مدل یادگیری ماشینی G.P.T را در دسترس قرار داد. -3. به همین دلیل، ابزارهای محتوای سئو به کمک هوش مصنوعی مانند کپی، جارویس، سرفصل و موارد دیگر در حال افزایش هستند و به تیم های محتوا کمک می کنند تا محتوای سئو پسندتری را سریعتر ایجاد کنند. ابزارهایی مانند اینها می توانند محتوایی مانند متا تگ ها، عنوان ها، موضوعات، پاراگراف ها و حتی کل مقالات را از ورودی های بسیار کمی تولید کنند. اگرچه محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی جایگزین مناسبی برای کپی‌نویسی انسانی نیست، اما ممکن است نقطه شروع مفیدی باشد. تا سال 2023، می‌توان انتظار داشت که تیم‌های محتوای بیشتری از A.I استفاده کنند. ابزارهای کپی رایتینگ

 

  1. Google Page Experience Update

یکی از بزرگ‌ترین اعلان‌های مربوط به تغییرات سئو که امسال از گوگل منتشر می‌شود، به‌روزرسانی تجربه صفحه اساساً تأیید می‌کند که به‌روزرسانی تجربه کاربر در فوریه منتشر شده است و تا پایان مارس 2022 تکمیل خواهد شد.

 

به روز رسانی تجربه صفحه بر اساس چیزی است که گوگل آن را Core Web Vitals می نامد که سرعت و قابلیت استفاده یک صفحه وب را اندازه گیری می کند. Core Web Vitals به معیارهایی مانند سرعت بارگذاری صفحه، پاسخگویی صفحه، تعامل، و اینکه آیا طرح محتوا با بارگیری صفحه تغییر می کند یا نه، نگاه می کند.

 

Core Web Vitals زیرمجموعه Web Vitals را نشان می دهد که برای همه صفحات وب قابل اجرا است. درباره Core Web Vitals چیست؟ و نحوه بهبود آنها

 

به طور خلاصه، این به روز رسانی بر تعهد گوگل به نمایش تنها لینک های با کیفیت در نتایج جستجو تاکید می کند. هرچه تجربه کاربر از صفحه وب بهتر باشد، احتمال اینکه وزن آن از الگوریتم جستجو بیشتر شود، بیشتر می شود.

 

چگونه می توانید برای این تغییر سئو در سال 2023 آماده شوید؟

سرعت بارگذاری صفحه را بهبود بخشید، نرخ پرش را کاهش دهید، و تغییرات غیرمنتظره طرح بندی را برای هر صفحه ای از وب سایت خود که با این مشکلات مواجه است حذف کنید. برای اینکه ببینید آیا هر یک از اینها بر صفحات وب شما تأثیر می گذارد، می توانید یک حسابرسی وب سایت انجام دهید.

 

چگونه می توانید برای تغییرات سئو در سال 2023 آماده شوید؟

درباره مخاطبان خود بیشتر بیاموزید و سپس محتوای فوق العاده ای ایجاد کنید که مخاطبان شما می خواهند مصرف کنند. بیوگرافی نویسنده را برای همه تولیدکنندگان محتوا در وب سایت خود ایجاد کنید، که تخصص آنها را به تفصیل بیان می کند و برای اثبات قطعی به سایت های معتبر پیوند می دهد. محتوای مفید و باکیفیت می‌تواند باعث شود که افراد و تأثیرگذاران دیگر محتوای شما را به اشتراک بگذارند، که قدرت برند شما را افزایش می‌دهد. در نهایت، بررسی های برند خود را در سراسر اینترنت زیر نظر بگیرید و فوراً به موارد منفی رسیدگی کنید.

 

سوالات متداول

  1. آیا به روز رسانی سئو زمان زیادی طول می کشد تا اثر خود را انجام دهد؟

اگرچه هیچ پاسخ قطعی در مورد اینکه چه مدت طول می کشد تا نتایج ارگانیک از سئو شروع شود وجود ندارد، اکثر کارشناسان موافق هستند که معمولاً چهار تا شش ماه طول می کشد.

 

  1. چه چیزی باعث می شود سئو اینقدر طول بکشد تا کار کند؟

دلیلی که طول می کشد تا نتیجه سئو به دست بیاید، چندین عامل است: سختی کلمات کلیدی سئو، رقابت، لینک های ورودی و سن دامنه. با توجه به این موضوع، بسته به نحوه برخورد شما با این حوزه‌های کلیدی، سئو می‌تواند زمان طولانی‌تر یا کوتاه‌تری را ببرد.

 

  1. سئو بهتر از تبلیغات گوگل؟

از نظر نتایج سریع و بالای صفحه، تبلیغات گوگل بهتر است، در حالی که سئو برای رتبه بندی طولانی مدت گوگل بهتر است. اگر بودجه و زمان هر دو بی اهمیت باشند، سئو مناسب تر است.