در چندین بروزرسانی الگوریتم های موتور جستجوگر ، گوگل دست خوش تغییرات بسیار زیادی به نسبت سالهای گذشته شد که یکی از این تغییرات و مباحث داغ و پرکاربرد استفاده از بحث لوکال سئو در روند بهینه سازی وب سایت بود.

لوکال سئو چیست ؟ بهینه سازی محلی یا لوکال سئو ( Local SEO ) شیوه جدیدی از بهینه سازی وب سایت به شما می آید  که جستجو عبارات کاربران در گوگل به نقطه جغرافیایی محل سکونت به شدت وابسته و تغییر پذیر میباشد. در واقع شناسایی کاربران از طریق IP برای موتورهای جستجوگر صورت میگیرد که به لحاظ فنی کار چندان پیچیده ای نیست ولی تکنیک بسیار اثر بخشی برای دیده شدن کسب و کارهای محلی به شمار می آید.

 

به طور مثال فرض کنید مغازه میوه فروشی در رشت سعی دارد از طریق وبسایت خود محصولات خود را برای مشتریان عرضه و به فروش برساند. قطعا توسط بهینه سازی محلی با جستجو و تایپ عبارت میوه فروشی کسب و کارهای محلی در صورت انجام سئو محلی درست و صحیح برای مشتریان و کاربران در لیست نتایج گوگل به نمایش گذاشته میشود.

عوامل تاثیرگذار ترغیب کسب و کارها به سمت سئو محلی وب سایت :

  • رشد بیش از ۵۰ درصدی جستجوهای محلی در چند سال اخیر

  • نرخ تبدیل بالای بازدیدکننده محلی به مشتری دائم کسب و کار و وب سایت شما

  • اعتماد بالای مشتریان به کسب و کارهای محلی به نسبت کسب و کارهای غیر محلی

  • عدم آگهی صاحبان کسب و کارها به تحول شگرف و رونق در کار به وسیله سئو محلی وب سایت

  • گرایش روز به روز بیشتر خوانندگان از رسانه های سنتی ( روزنامه و مجلات محلی ، کانال تلویزیون محلی و … ) به سمت رسانه های آنلاین ( گوگل و شبکه های اجتماعی و … )

 

منبع : ontimeseo