یکی از مهمترین موارد در کار با یک فروشگاه آنلاین، سادگی است.

مشتری باید براحتی به مقصد خود برسد و خرید را انجام داده، امور ثبت نام و پرداخت را در سریعترین زمان ممکن انجام دهد. این سادگی باید بگونه ای باشد که افراد ناآشنا با محیط وب هم بتوانند آنرا انجام دهند.

پس سادگی در فروشگاه اینترنتی، یک اصل است. هر چه از این سادگی دور شوید به سمت گمراه کردن مشتری خود می روید. ویدئو ها آنقدر واضح هستند که نیاز به توضیح ندارند؛ ببینید چگونه مشتری را با مشکل روبرو خواهید کرد!

۱- ویدئویی در مورد صفحه فرود فروشگاه اینترنتی

اولین ویدئو در مورد صفحه فرود Landing Page است. صفحه فرود فروشگاه، یکی از مهمترین صفحات یک فروشگاه اینترنتی محسوب می شود. این صفحه وظیفه نگه داشتن مشتری در فروشگاه و هدایت او به محصولات موردنظرش را در سریعترین زمان و ساده ترین روش ممکن بعهده دارد. در این مرحله باید خیلی هوشمند عمل کرد.

 

 

 

۲- ویدئویی در مورد اهمیت عملیات جستجو و نتایج آن در فروشگاه

در این ویدئو مشکلات یک جستجوی ضعیف و نا کارمد را در زندگی واقعی مشاهده می کنید، خودتان را جای مشتری بگذارید، آیا فروشگاه شما اطلاعات درخواستی مشتری را بدرستی پاسخ می دهد؟

 

 

 

۳- مشکلات صدور و فاکتوردهی سفارشات و پرداخت آنلاین

متاسفانه در خیلی از فروشگاه های آنلاین، موقع پرداخت فاکتور به مشکل برخورد خواهید کرد! شاید خیلی عجیب باشد، مگر می شود در یک فروشگاه واقعی، موقع پرداخت پول، فروشنده غیب شود، پول شما را بردارد و فرار کند یا صد جور سوال بی معنی از شما بپرسد(مورد کپچا برای اولین لاگین خیلی مسخره خواهد بود)؟!

 خیلی از صاحبان فروشگاه های آنلاین وقت زیادی به تست کارایی فروشگاه خود نمی دهند.

برخی مواقع هم مشکل از سمت تیم فنی است که فروشگاه را بخوبی تست نکرده اند.

در هر صورت یکی از بدترین مشکلات که باعث عدم اعتماد کاربران به خریدهای اینترنتی می شود؛ همین مورد اخیر است.