وقتی یک وبسایت راه اندازی میشود، در واقع خدمتی را به صورت گسترده تری ارائه میدهد و یا برند خود را به صورت بین المللی مطرح میکند. در این میان زبانی که محتوای به آن زبان نوشته شده است؛ مخاطبان را تعیین میکند. به عنوان مثال سایت وقتی فقط به زبان فارسی نوشته شده باشد، فقط برای فارسی زبانان مناسب خواهد بود و این فرصت برای جذب کاربران بین المللی از دست میرود. طراحی سایت چند زبانه برای قابل استفاده کردن خدمات و محتوا برای بازدیدکنندگان از کشورهای دیگر دنیا میباشد.

طراحی سایت های چند زبانه یک شیوه هوشمندانه برای جذب مخاطب و مشتری از کشورهای همسایه است که سود سازی زیادی برای صاحبان مشاغل دارد. با وب سایت آی بولود همراه باشید تا نکات مهمی در مورد چند زبانه سازی وب سایت ها بیان کنیم.

شما میتوانید از صفحه طراحی سایت ما بازدید کرده و همچنین نمونه کارهای زیبای ما را ببینید. شرکت آی بولود در زمینه طراحی سایت چند زباله نیز به ارائه خدمات مشغول است.

 

وب سایت چند زبانه

 

 

طراحی سایت چند زبانه چگونه انجام میشود؟

طراحی سایت دو یا چند زبانه با صرفا ترجمه کردن کل محتوا با گوگل ترنسلیت تفاوت دارد. وب سایت های چند زبانه معمولا برای زبان های مختلف بسته به راست چین یا چپ چین بودن زبان، قالب سایت را تغییر میدهند، کلمات و اصطلاحات صحیح در محتوا بکار میبرند. جای منو و فهرست در زبان های مختلف متفاوت خواهد بود. بعضا نیاز است که دیتابیس های مختلفی برای زبان های مختلف ساخته شود.

سایت چند زبانه نقش بسازیی درافزایش مخاطبان شما دارد. پس لازم است همه محتوای سایت توسط مترجم به خوبی ترجمه شده باشد تا هم روان و سلس باشد و هم مفاهیم را به درستی به مخاطب منتقل کند.

مزایای داشتن یک وب سایت چند زبانه

موفق تر از رقیب خود باشید

رقبا و تعداد رقبا در هر شغلی، بر موفقیت و رونق کار شما تاثیرگذار است. اگر یک مزیت بزرگ مانند وبسایت چند زبانه داشته باشید که بتوانید نظر مخاطبان کشور های دیگر را جلب کنید چندین قدم از رقبای خود جلو می افتید.یک وب سایت چند زبانه راهی عالی برای متمایز شدن از رقبای شماست تصور کنید شخصی بخواهد محصولی بخرد، اما وب‌سایتی که در آن وجود دارد چند زبانه نباشد. به طور طبیعی، آنها ادامه می دهند و به دنبال وب سایت دیگری می گردند که محصول مشابهی را ارائه می دهد. سپس، آنها با کسب و کار شما روبرو می شوند و می بینند که وب سایت چند زبانه شما گزینه زبان اول آنها را دارد.

این دقیقاً دلیل است چگونه رقبای خود را شکست می دهید.

افرادی که شما را با استفاده از موتورهای جستجو پیدا می کنند

گوگل فقط نتایج را به زبان انگلیسی ارائه نمی کند. در واقع، ده ها زبان وجود دارد که می توانید انتخاب کنید و گوگل نتایج را به شما نشان می دهد.اگر وب‌سایت چند زبانه دارید، در صفحات جستجوی زبان‌هایی که وب‌سایت شما در آن است ظاهر می‌شود و شانس بیشتری برای یافتن کسب‌وکارتان به شما می‌دهد.

 

وب سایت چند زبانه

 

قالب سایت چند زبانه

اگر میخواهید برای هر زبان قالب متفاوتی استفاده کنید بهتر است از یک subdomain استفاده کنید. به این ترتیب میتوانید قالب های مختلفی را برای زبان های مختلف پیاده سازی کنید.

نکته مهم: قالب های زبان های مختلف تفاوت های اساسی باهم نداشته باشند. پایه قالب یک شکل باشد و فقط بسته به راستین چین و چپ چین بودن زبان، جای برخی المان ها تغییر کند.

تغییر زبان خودکار

در طراحی سایت های چند زبانه، برنامه نویس میتواند سایت را به گونه ای طراحی کند که با توجه به آی پی کاربر زبان سایت تغییر کند. به عنوان مثال اگر سایت را با آی پی اسپانیا باز کردید زبان سایت اسپانیایی باشد.

بهتر است از یک دکمه برای تغییر زبان بهره برد تا کاربر خود زبان وبسایت را تغییر دهد.

حتما زبان بین المللی انگلیسی در میان زبان های وب سایتتان باشد.

 

طراحی سایت چند زبانه در ارومیه 

 

شرکت آی بولود، طراح سایت های خاص و چند زبانه در ارومیه است. این شرکت نمونه کار های جذذابی در زمینه طراحی سایت چند زبانه دارد. وب سایت های چند زبانه آی بولود این امکان را به کاربر میدهد که خودش انتخاب کند که هم اکنون چه نسخه و زبانی نمایش داده شود.

همچنین میتوانید از صفحه طراحی سایت در ارومیه نیز دیدن کنید.

در تصویر زیر نمونه وب سایت مارال صنعت را میبینید.

تصویر اول وبسایت به زبان فارسی و در تصویر دوم وبسایت به زبان انگلیسی است.

 

وب سایت چند زبانه

 

وب سایت چند زبانه