امروزه شبکه های اجتماعی به بخش جدایی ناپذیر زندگی هر شخصی تبدیل شده است. مردم از شبکه های اجتماعی برای در ارتباط بودن با دوستان، به روز بودن در تمامی موارد مورد نیاز، کسب اطلاعات در مورد اتفاقات جهان و حتی کسب و کار وافزایش درامد استفاده می کنند. ابزار مانند امکان نظر دادن، ارسال پیام، امتیاز دادن و لایک کردن باعث مشخص شدن کیفیت واقعی محتوای منتشر شده در شبکه های اجتماعی و سهولت کار برای کاربران می شود.

 

کسب درامد از شبکه های اجتماعی

کسب در امد از شبکه های اجتماعی

 

اگر قصد کسب درامد از شبکه های اجتماعی را دارید باید اطلاعاتی درباره شبکه های اجتماعی مختلف و امکانات منحصر به فرد آنها داشته باشید تا بتوانید با توجه به بازار هدف و نحوه فعالیت خود بهترین انتخاب را داشته باشید. در این مقاله قصد داریم محبوب ترین شبکه های اجتماع مورد استفاده در ایران را به شما معرفی کنیم.

 

توییتر

 

توییتر ابزاری برای به اشتراک گذاشتن پست های کوتاه مانند متن، عکس، ویدئو و لینک است. اکثر کاربران توییتر از آن برای دنبال کردن سلبریتی ها و اشخاص مهم جهان استفاده می کنند به همین دلیل نمی توان توییتر را به عنوان یک ابزار مناسب برای تبلیغات و کسب درامد نام برد.

 

واتساپ

 

واتساپ یکی از محبوب ترین و پرکابردترین شبکه های اجتماعی مورد استفاده در ایران است. استفاده از این اپلیکیشن بعد از فیلتر شدن تلگرام رشد چشم گیری داشت و به پیام رسان اول ایرانی ها برای ارتباط با دیگران و ارسال و دریافت پیام تبدیل شد.

ارتباط با سایر کاربران واتساپ بر خلاف توییتر که به آسانی با جستجوی نام کاربری افراد امکان پذیر بود، فقط با استفاده از شماره تلفن امکان پذیر است که باعث محدود شدن مخاطبان و افراد در ارتباط با شما می شود. بعلاوه امکان به اشتراک گذاری محتوا به صورت عمومی برای در واتساپ نیست و تنها راه اشتراک گذاری محتوا ارسال مستقیم به کاربران است که عملا تبلیغات در واتساپ را غیر ممکن می کند.

 

تلگرام 

 

پیام رسان تلگرام تا سال 97 محبوب ترین پیام رسان بین کاربران ایرانی بود ولی بعد از فیلترینگ تلگرام در سال 97 بسیاری از کاربران ایرانی تلگرام ریزش کرد. امکان دسترسی به سایر کاربران تلگرام هم از طریق شماره تلفن و هم از طریق نام کاربری امکان پذیر بوده ولی امکان اشتراک گذاری عمومی محتوا فقط از طریق کانال های تلگرامی امکان پذیر است.

 

اینستاگرام 

 

اینستاگرام با بیش از 1 میلیارد و 160 میلیون کاربر، چهارمین شبکه اجتماعی بزرگ جهان و با بیش از 40 میلیون کاربر ایرانی، محبوب ترین شبکه اجتماعی مورد استفاده در ایران است که باعث به وجود آمدن یک بازار مصرف بسیار گسترده و وسیع برای صاحبان کسب و کار می شود. همچنین استفاده از این اپلیکیشن رایگان بوده و می توانید فروشگاه 24 ساعته خود را در این اپلیکیشن راه اندازی کنید.

 

مدیریت اینستاگرام در ارومیه

 

 

تولید محتوا و تبلیغات در اینستاگرام

 

تولید محتوای مناسب و تبلیغات درست تاثیر بسیار زیادی بر روی گسترش کسب و کار و بیشتر دیده شدن شما دارد. برای این کار تسلط نسبی بر الگوریتم های اینستاگرام و همچنین توانایی تولید محتوایی با ظاهر زیبا، رنگ بندی مناسب، کپشن های مناسب، تگ های موثر و ... لازم است. برای یادگیری این موارد امکان خریداری دوره های آموزشی وجود دارد که البته زمان و سرمایه نسبتا زیادی باید صرف یادگیری این موارد شود؛ به همین منظور صاحبان کسب و کار برای انجام هرچه بهتر موارد ماثر در رشد کسب و کار شروع به همکاری با ادمین های اینستاگرامی که خبره این کار هستند می کنند.

 

شناخت بازار هدف مناسب

 

مغازه لوازم تحریری را تصور کنید که در بازار پارچه فروشان شروع به فعالبت کند. قطعا این مغازه با چالش ها و مشکلات زیادی مواجه خواهد شد چرا که در بازاری شروع به فعالیت کرده است که تمام مشتریان آن بازار برای تهیه پارچه به آن بازار مراجعه کرده اند. اینستاگرام بازاری مناسب برای تمام بازار های هدف است چرا که کاربران اینستاگرام تمام اقشار جامعه با تمام نیاز های یک انسان را تشکیل می دهند؛ به همین دلیل است که با تولید محتوای مناسب، فروش اینستاگرامی همیشه منجر به موفقیت می شود.

 

مدیریت اینستاگرام در ارومیه

 

 

خرید پیج اینستاگرام

 

بسیاری از افراد برای شروع فروش اینترنتی خود به جای راه اندازی یک پیج اینستاگرامی اقدام به خرید آن می کنند که به هیچ وجه توصیه نمی شود. انجام این کار همانند باز کردن یک مغازه لوازم تحریر در بازار پارچه فروشان است. فرضا اگر بخواهید اقدام به فروش محصولات چرمی کنید و یک پیج تخصصی در زمینه خودرو با 10هزار دنبال کننده خریداری کنید، شما به آماده 10هزار مشتری خواهید داشت که محصولات شما در معرض دید آن ها قرار خواهد گرفت، ولی 10هزار مشتری که در زمینه خودرو مشتاق هستند نه محصولات چرمی! نتیجه این کار ریزش دنبال کننده های شما، کاهش بازدید و در نتیجه شکست خواهد بود.

 

وظایف ادمین اینستاگرام

 

ادمین های اینستاگرام اطلاعات بالاتری نسبت به کاربران معمولی اینستاگرام در حوزه شبکه های اجتماعی و به طور خاص اینستاگرام دارند. طراحی عکس ها و ویدئو های حرفه ای، استفاده از کپشن مناسب و تگ های مرتبط در زمان و مکان خود، آشنایی با الگوریتم اینستاگرام از جمله مهارت های یک ادمین اینستاگرام است. 

نحوه اداره پیج اینستاگرامی تاثیر بسیار بالایی در روند پیشرفت کسب و کار شما دارد. کسب و کار شما چه به صورت خدماتی و چه به صورت فروش محصول، برای دیده شدن نیاز به پیروی از این اصول دارد و عدم رعایت این نکات منجر به شکست در این زمینه خواهد شد.

تولید محتوا اصلی ترین عامل پیشرفت یک بیزینس است. برای مثال یک فروشگاه لباس را در نظر بگیرید که شروع به تبلیغات محصولات خود و فروش آنها در اینستاگرام کرده است. اگر عکس هایی که از لباس ها و محصولات خود تهیه می کند دارای کیفیت بالا باشند و زاویه مناسب با یک تصویر پیش زمینه متناسب با رنگ لباس باشند، فروش محصولات نیز پیشرفت چشم گیری خواهد داشت چرا که موفق به جذب توجه مخاطبان خود شده اند ولی اگر عکس های تهیه شده دارای کیفیت پایینی باشند یا تناسب رنگی خوبی نداشته باشند برای مثال عکسی از یک لباس مشکی با پیش زمینه پرده مشکی گرفته شده باشد هیچ پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

 

نظم در انتشار محتوا

 

منظم بودن زمان انتشار محتوا تاثیر بسیار زیادی  در جذب توجه مشتریان دارد. ایجاد وقفه زمانی حتی 3 روزه در انتشار محتوا منجر به سرد شدن مشتریان از کسب و کار شما خواهد شد. انتشار محتوا به صورت منظم و البته در ساعات مشخص روز باعث بیشتر دیده شدن شما خواهد شد.

 

آیا هزینه همکاری با یک ادمین بالاست؟

 

بسیاری از افراد تصور می کنند که هزینه همکاری با ادمین بسیار بالاتر از حد معقول است، در حالی که با مقایسه هزینه های یک مغازه متوجه خواهید شد که فروشگاه اینترنتی با یک ادمین بسیار به صرفه تر از یک مغازه با یک شاگرد است!

اجاره یک مغازه در بازار تهران ماهیانه بین 30 تا 70 میلیون هزینه در پی خواهد داشت و در شهر های کوچک تر با بازار کوچک تر و البته مشتری کم تر این میزان به مبلغی معادل ماهیانه 10 تا 30 میلیون خواهد و البته مبلغی هم باید برای فروشندگان و همکاران خود در این مغازه در نظر بگیرید.

اینستاگرام یک فروشگاه رایگان است که با تولید محتوای مناسب می تواند مشتریان بیشتری نسبت به یک مغازه با اجاره 60 میلیون برای شما فراهم کند و هزینه استخدام یک ادمین در مقابل هزینه های یک مغازه هیچ خواهد بود.

 

ادمینی اینستاگرام در ارومیه

 

شرکت برنامه نویسی و خدمات رایانه ای آی بولود آماده ارائه خدمات تخصصی به افراد خواهان راه اندازی کسب و کار خود در شبکه های اجتماعی می باشد. آی بولود با سابقه 18 سال فعالیت در حوزه خدمات رایانه ای و 10 سال فعالیت در حوزه اینستاگرام و همچنین استفاده از استراتژی های خاص می تواند تضمین کننده موفقیت شما در عرصه فروش اینترنتی باشد.

تولید محتوای تصویری با ابزار های پیشرفته، ایجاد تم برای هایلایت ها و استوری های اینستاگرام، نظم درانتشار محتوا، تعامل با مشتریان و پاسخ گویی به آنها و... از جمله خدمات شرکت آی بولود به مشتریان است.