Angular چه مشکلاتی را حل میکند ؟

Angular یک فریم ورک قدرتمند جاوا اسکریپتاست که توانایی های بسیاری را در خود جای داده است.

برای استفاده از این فریم ورک باید بدانیم که این فریم ورک چه مسائلی را حل میکند و قادر است چه سرویس هایی را ارائه دهد.

AngularJS یک چارچوب جاوا اسکریپت برای برنامه های وب است که HTML ، CSS و جاوا اسکریپت را فراهم می کند.

در این مقاله ضمن معرفی ویژگی های Angular به مسائلی که این فریم ورک برای طراحان و برنامه نویسان حل خواهد کرد می پردازیم :

۱. دسترسی به داده ها، خواندن، اعتبار سنجی فرم ها. AngularJS تفکیک بین طراح و توسعه دهنده را فراهم می کند. یک توسعه دهنده می تواند طرح HTML / CSS را بسازد و یک طراح می تواند طرح را بدون دخالت در کد بازنویسی کند.

۲. نمایش داده ها از داده زاویه ای ویژگی مهیج اتصال داده را فراهم می کند.

۳. ۳. تقسیم بندی شده :جدا از نگرانی هایی که برای تست پذیری وجود دارد angular این امکان را فراهم ساخته تا ا قطعات کنترل، خدمات، نمایش ها و مدل ها تقسیم شده و هر کدام جداگانه تست شوند. همچنین مجموعه ای از دستورالعمل ها، فیلتر ها و ماژول ها را فراهم می کند تا به دستیابی به تعادل پیچیدگی های کدنویسی را برطرف سازد.یعنی توسعه دهنده با استفاده از آن ها بتواند قسمت های برنامه ی خود را بهتر درک و گاها ویرایش و اصلاح کند.

۴. معماری MVC – ساختار MVC یک جداسازی پاک از لایه ها را فراهم می کند. همان طور که از اسم آن پیداست این الگوریتم به سه قسمت تقسیم می شود:

M : مدل

V : چشم انداز

C : کنترل کننده

۵. لینک ها: ما می توانیم URL را به مرورگر دیگران ارسال و بارگذاری هر صفحه را توسط جاوا اسکریپت انجام دهیم. ما می توانیم SPA ها را ایجاد کنیم و مسیرهای بدون صفحه را فراهم کنیم.

لازم به ذکر است که بگوییم : SPA به آن دسته از نرم افزارهای تحت وب (Web Application) گفته می شود که در اولین درخواست Load شده و تمام کار خود را بدون انجام PostBack و لود مجدد صفحات و تماما با استفاده از تکنولوژی Ajax انجام می دهد. سرعت بالا، پویایی و کاربر پسند بودن از ویژگی های اصلی نرم افزارهای SPA می باشد. از آنجا که نرم افزارهای SPA اغلب به صورت Service Oriented (اغلب سرویس های REST ) طراحی می شوند، Multi UI بوده و به راحتی میتوان UI دیگری (مانند Android و یا Windows Application ) برای آنها طراحی کرد. در نرم افزارهای SPA اغلب از یک فریم ورک Javascript مانند (Angular JS, KnockoutJS و ... ) در سمت Client استفاده می شود.

این نکات مسائلی بود که فریم ورک Angular قادر به حل آنها است و با تعامل خوبی که با پلتفرم های دیگر بر قرار می کند شما را قادر می سازد تا برنامه ها و اپلیکیشن های قدرتمند و کاربردی را ایجاد کنید.

منبع: