لینک سازی چیست؟ همانطور که می‌دانید لینک سازی یکی از موثرترین اقداماتی است که جهت بهبود سئو و افزایش بازدید سایت خود باید انجام دهیم. حال این لینک سازی شامل لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی می‌شود. اگرچه شاید به اشتباه اهمیت لینک سازی خارجی بالاتر از لینک سازی داخلی تلقی شود؛ اما لازم به ذکر است که با تولید اصولی لینک‌های داخلی است که می‌توان لینک سازی خارجی مطلوبی داشت.

شرکت آی بولود با یک تیم تخصصی بهبود رتبه سایت شما و سئو سایت میپردازد. از خدمات سئو سایت در ارومیه هم به راحتی بهره مند شوید.

تفاوت لینک سازی داخلی و خارجی چیست؟

همانطور که گفتیم از جمله رویکردهای موثر جهت بالا آمدن سایت در نتایج جستجو، لینک سازی داخلی یا به عبارتی مرتبط کردن صفحات داخلی سایت به یکدیگر است. اما در تعریف لینک سازی خارجی لازم به ذکر است که اگر سایتی دیگر مقاله ای از سایت شما رو لینک کند، به این عمل لینک سازی خارجی و به لینک‌ها، بک لینک گفته می‌شود.

نکات مهم لینک سازی داخلی در سئو و راز و رمزهای آن

 

مهم‌ترین نکات لینک سازی داخلی

 

تاثیر محتوا در لینک سازی داخلی

حال برای آن که لینک سازی داخلی خود را اصولی انجام دهیم باید قوانینی را رعایت کنیم که یکی از آن‌ها، نوشتن مطالب با کیفیت و داشتن استراتژی و برنامه قوی و منظم برای محتوای پست‌های سایت است.

بهترین انتخاب برای لینک سازی داخلی

اگر بخواهیم بازدید سایت خود را همواره بالا برده و سئو سایت خود را بهبود ببخشیم و درواقع لینک سازی برای سئو باشد، باید لینک سازی داخلی به صفحات محبوب سایت صورت گیرد. به این منظور می‌توان طریق گوگل آنالیتیکس ، این صفحات محبوب و جذاب را شناسایی کرده و به این صفحات لینک دهیم.

تعداد لینک‌های مجاز بر اساس اصول لینک سازی

از آن جا که ایجاد لینک باعث اعتبار بخشیدن به صفحه لینک شده می‌شود، از این رو باید تعداد لینک دهی را در سطح مناسب نگه داشته و با زیاده روی قصد کلاه گذاشتن بر سر گوگل را نداشته یا به عبارتی اشتباه سئو سیاه را مرتکب نشویم. از طرفی دیگر نیز، با لینک سازی زیاد کاربر سردرگم شده که باعث می‌شود از سایت شما خارج شود و در نهایت سئو سایت شما با مشکل روبه رو شود.

چگونه بازدید صفحات را بالا ببریم؟

از دیگر نکات مهم در لینک سازی داخلی، اعتبار بخشیدن به صفحات صحیح است. یکی از راه‌های موثر در اعتباردهی به صفحات کم بازدید، لینک دادن به آن‌ها از طریق صفحات پر بازدید است. زیرا که موتورهای جستجو به صورت سلسله مراتبی کار خزیدن را انجام می‌دهند و با این کار احتمال ایندکس شدن صفحه فراموش شده سایت شما بیشتر می‌شود.

 

مهم‌ترین نکات لینک سازی داخلی

 

انکر تکست چیست و چه متنی بهتر است برای آن انتخاب شود؟

انکر متنی است که برای عنوان لینک خود اختصاص می‌دهیم. حال برای آنکه اصولی پیش رویم باید عنوان مناسب برای آن انتخاب کنیم. مهم‌ترین نکته ای که در اصول لینک سازی و انتخاب انکرتکست به آن توجه کنیم، وجود تطبیق و هماهنگی بین کلمه کلیدی مورد نظر و عنوان لینک است. از این رو بهتر است از به کار بردن عباراتی مانند "اینجا کلیک کنید" و یا "بیشتر بخوانید" جلوگیری کنید.

لینک‌ها باید چند کلمه باشد؟

حال که با اهمیت لینک سازی اصولی آشنا شدید، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چه تعداد کلمه بهتر است در لینک سازی در سایت استفاده شود؟ در پاسخ باید بگوییم که هیچ گونه محدودیتی در تعداد کلمات به کار برده شده در لینک نداریم و بسته به موضوع محتوا و لینک مورد نظر خود، می‌توانید نام مناسب با تعداد کلمات نامحدود را استفاد کنید.

رنگ لینک و تاثیر آن در افزایش کلیک

یکی دیگر از اصول لینک سازی داخلی رنگی کردن لینک و به عبارتی متفاوت کردن آن با رنگ محتوای متن است تا جلب نظر کرده و به دنبال آن نتیجه کاربری مطلوبی داشته باشد.

حال این نکته را نیز در نظر داشته باشید که با یکرنگ کردن متن لینک با بکگراند، خطر پنالتی شدن سایت خود را افزایش می‌دهید.

در این مقاله به چند نکته کاربردی در زمینه لینک سازی داخلی اشاره شد. امیدواریم با به کارگیری این نکات، سئو سایت خود را بهبود بخشیده و سایت خود را ارتقا دهید.