استفاده از ابزار هایی که در شبکه های اجتماعی تعبیه شده اند، به دیده شدن بیشتر کسب و کارتان کمک میکند. یکی از این ابزار ها هشتگ ها هستند که معمولا در انتهای قسمت متنی اینستاگرام (کپشن) به رنگ آبی دیده میشوند. از وظایف مهم صاحب پیج یا مدیریت پیج اینستاگرام، انتخاب هشتگ های مناسب برای افزایش فالوور و فروش میباشد. در این مقاله از آی بولود، فوت و فن های هشتگ گذاری را معرفی میکنیم.


هشتگ چیست؟


هشتگ با نماد " # "  از ترکیب این علامت با یک یا چند کلمه ساخته میشود. هشتگ ها به عنوان متادیتا در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام، تلگرام، توییتر و فیس بوک مورد استفاده قرار میگیرد. متادیتا به کاربر و همچنین سرور کمک میکند تا راحتتر محتوای مورد نظرش را پیدا کند. هشتگ مانند برچسبی است که از آن برای دسته بندی مواردی مانند عکس ها، ویدیو ها، نظرات، پست ها  و نوشته ها استفاده می شود. افراد می توانند با جستجو  یک هشتگ به مجموعه ای از محتوای مرتبط با آن هشتگ و کلمه دسترسی پیدا کنند. معمولا نزدیک ترین واژه ها به موضوع را با هشتگ همراه می کنند تا سایر کاربران بتوانند به راحتی به آن دسترسی پیدا کنند. امکان استفاده از کاراکتر ها، اعداد و علامت ها در هشتگ وجود دارد. هشتگ برای اولین بار توسط توییتر ابداع شد و بعد ها در شبکه های اجتماعی دیگری از جمله فیسبوک، اینستاگرام، تلگرام، پینترست و غیره مورد استفاده قرار گرفت.

 


اولین هشتگ جهان چگونه به وجود آمد؟


در سال 2007 کریس مسینا بلاگر و توسعه دهنده در توییتی، به توییتر پیشنهاد داد که با استفاده از علامت هش (#)  موضوعات مختلف را گروه بندی کند که با مخالفت توییر همراه شد اما در اکتبر 2007 روزنامه نگاران و خبرنگاران از هشتگ برای پوشش خبری آتش سوزی در جنگل های سن دیگو استفاده کردند و از آن پس استفاده از هشتگ در توییتر رایج شد.
هم اکنون هشتگ توسط اغلب کاربران شبکه های اجتماعی مورد استفاده قرار می گیرد. خبرگزاری ها برای پوشش خبری اخبار خود، برند های معتبر برا تبلیغ محصولات خود و کاربران معمولی نیز برا واکنش به یک رخداد اجتماعی، همگی از هشتگ برای دیده شدن محتوای خود استفاده می کنند.


بازار جهانی اینستاگرام


اینستاگرام تبدیل به یکی از بزرگترین پلت فرم های جهانی شده که هر شخصی می توانند با توجه با مهارت ها و علایق خود در این بازار سهمی داشته باشد. این بازار پر از غرفه هایی است که کاربران برای استفاده از آن ها بهایی پرداخت نمی کنند و می توانند به صورت رایگان در این بازار فعالیت داشته باشند. روزانه میلیون ها نفر از این بازار بازدید می کنند که این باعث ایجاد یک موقعیت عالی برای افراد جهت بیشتر دیده شدن می شود.
استفاده از بازار اینستاگرام مزیت های بسیاری نسبت به بازار های سنتی دارند.

 

هشتگ اینستاگرام

 

هشتگ در اینستاگرام


مسلما تمام افراد معتقدند که اگه می توانستند غرفه ای در یک خیابان شلوغ یا بازاری بزرگ داشته باشند می توانند با سرعت بسیار بالاتری پیشرفت کنند و به اهداف خود برسند. اینستاگرام همان بازار بزرگ یا خیابان شلوغ است و در این مسیر هشتگ ها بنر های تبلییغاتی شما هستند که با استفاده از آن میتوانید هرچه که میخواهید در معرض دید مشتریان قرار دهید. هر چه قدر هشتگ استفاده شده پر بازدید تر باشد، بیشتر دیده خواهید شد.


اصول هشتگ نویسی


برای هشتگ نویسی، نیاز به ابزار یا مهارت خاصی ندارد. فقط کافی است علامت مربع را بگذارید و در ادامه کلمه یا عبارت مورد نظرتان بدون فاصله بنویسید.
نباید میان علامت هشتگ و عبارت مورد نظر از فاصله استفاده کنید؛ برای مثال هشتگ #آی بولود نادرست و به جای آن میتوان از #آی_بولود استفاده کرد. 
از هشتگ های طولانی مانند #آی_بولود_شرکت_ طراحی_سایت_در_ارومیه استفاده نکنید چرا که بسیار کم بازدید خواهد بود و به جای آن از عبارات کوتاه و کلیدی که بیشتر توسط کاربران جستجو می شود استفاده کنید مانند #طراحی_سایت.
از هشتگ های معروف و پرطرفدار استفاده کنید که بیشر در معرض دید قرار بگیرید.
سعی کنید بیشتر از هشتگ های ساده استفاده کنید که به خاطر سپردن آن ها کار ساده تری باشد. 

مزیت های هشتگ گذاری و کسب درامد از اینستاگرام


هشتگ گذاری برای محتوای آپلود شده در شبکه های اجتماعی فواید بسیار زیادی دارد.
در ابتدا هشتگ گذاری باعث دسته بندی محتوا شده و هوش مصنوعی اینستاگرام با چک کردن هشتگ های استفاده شده در محتوای شما باعث قرار گرفتن در دسته بندی مخصوص و سایر محتوای مرتبط شده که باعث بیشتر دیده شدن محتوا نیز می شود.
کاربران به راحتی با سرچ کردن هشتگ ها میتوانند به محتوای بارگذاری شده توسط شما دسترسی داشه باشند.
در شبکه ی اجتماعی اینستاگرام هشتگ ها اصلی ترین عامل افزایش فالور و ورود محتوای شما به اکسپلور هستند که باعث بیشتر دیده شدن شما می شود.


هشتگ های مرتبط را چگونه پیدا کنیم؟


برای یافتن هشتگ های مرتبط به کسب و کارمان، از چند طریق میتوانیم اقدام کنیم:
یک) از طریق وبسایت hashtagify.me که کلمه مورد نظرتان را سرچ میکنید و این سایت به شما میزان محبوبیت را نشان میدهد.
دو) هشتگ ها مربوط به کلمه ها و واژه های مرتبط با پست هستند. به عنوان مثال برای هشتگ گذاری در مورد یک پست که در مورد "طراحی داخلی منازل " از خود کلمه "طراحی_داخل" تا عناصری که در مورد آن صحبت شده میتوان استفاده کرد مثلا "مبلمان"
سوم) بررسی پیچ های مشابه و هشتگ هایشان. به پیچ مشابه با کسب و کارتان رفته و هشتگ هایی که استفاده کرده را بررسی کنید و میتوانید از هشتگ های مشابه استفاده کنید.
 

 

هشتگ


مواردی که در هشتگ گذاری نباید انجام دهید


هنگام استتفاده از هشتگ مواردی هستند که حتما باید آنها را رعایت کنید در غیر این صورت هشتگ هایی که استفاده میکنید نه تنهای باعث بیشتر دیده شما نخواهد شد بلکه ممکن است باث کاهش این عمر نیز شود. دلایل متعددی ممکن ست باعث بروز این مسئله شود که به بررسی آن ها میپردازیم:
تشخیص هشتگ به عنوان هرزنامه
استفاده بی رویه و متداول از یک نوع هشتگ باعث می شود که هشتگ های شما به عنوان اسپم شناسایی شده و کارایی خود را از دست بدهند. بسیار دیده شده که افردا در پست هایی که استفاده می کنند، هشتگ هایی یکسان را کپی کرده و از آن در تمام پست های خود استفاده می کنند که به هیچ عنوان توصیه نمی شود. سعی کنید در پست های خود از هشتگ های متفاوت و تا حد امکان جدید استفاده کنید.


استفاده از هشتگ بی ربط به محتوا


استفاده از هشتگ هایی که به محتوای شما ارتباطی ندارد باعث کاهش بازدید شمااز طر کاربران می شود. تمام هشتگ های استفاده شده باید به موضو و محتوای بارگذاری شده مرتبط باشند.


هشتگ های ممنوعه 


اینستاگرام استفاده از بعضی کلمات و هشتگ هارا برای کاربران ممنو کرده و کاربرانی که از این هشتگ ها استفاده کنند را محدود می کند که باعث کاهش بازدید شما خواهد شد. هشتگ هایی در رابطه با خشونت، تجاوز، مسائل جنسی و جنگ طلبی از جمله مواردی هستند که باعث کاهش بازدید شما خواهند شد. 
اینستاگرام اخیرا در اقدامی استفاده از هشتگ ها . محتوای مرتبط با جنگ اکراین و روسیه که  روسیه را در این جنگ متهم می کند را از لیست هشتگ های ممنوعه خود خارج کرد که یک استثنا در مورد این قانون اینستاگرام محسوب می شود.


استفاده از هشتگ های بسیار رقابتی


استفاده از هشتگ های تاپ که دنبال کننده های بسیاری دارند نیز ممکن است عملکرد عکس داشته و باعث کاهش بازدید صفحه شما شود. اگر پیج شما جوان است و هنوز قادر به تولید محتوای قدرتمند در تعداد بالا نیستید پیشنهاد می شود از استفاده از هشتگ های رقابتی  پرهیز کنید چرا که در رقابت با پیج های قدرتمند دیگر شکست خواهید خورد.