چگونه سایتی مطلوب داشته باشیم؟

قدم اول : کار را به کاردان بسپارید

از افراد با تجربه برای طراحی و ساخت سایت خود کمک بخواهید. شرکت های مطرح و با سابقه را برای این کار انتخاب کنید. آگهی های روزنامه ای و دیواری مرجع خوبی برای پیدا کردن این افراد نیست. اگر لازم است تیمی کارامد و دائمی در سازمان خود تشکیل دهید و تمام امور ساخت، راه اندازی، پشتیبانی و بهینه سازی سایت خود را به آن ها بسپارید.

قدم دوم: هدف خود را از داشتن سایت مشخص کنید

برای چه کاری به سایت نیاز دارید؟ شاید اصلا داشتن سایت برای شما الزامی نداشته باشد. می خواهید با این وسیله، به چه هدفی برسید؟ مشخص کردن پاسخ این سوالات، مسیر شما را روشن می کند. خواسته های شما از طراح را شکل می دهد. هنگام تحویل گرفتن کار، می توانید کار انجام شده را با خواسته های خود مقایسه کنید و ببینید طراح چقدر در کار خود موفق بوده است.

قدم سوم: کاربر سایت یا جامعه هدف خود را مشخص کنید.

کاربر سایت شما کیست؟ یک دانش آموز؟ یک متخصص؟ آیا ممکن است در بین مخاطبین شما، افراد کم سواد یا بی تجربه هم باشند؟ پاسخ به سوالاتی از این قبیل، میزان سادگی کاربرد سایت شما را مشخص می کند.

قدم چهارم: اهداف امنیتی سایت خود را مشخص کنید

آیا اطلاعاتی حیاتی از مشتریان دریافت می کنید؟ آیا سرقت این اطلاعات می تواند به حیثیت کاری شما آسیب بزند؟ یا فقط اطلاعاتی برای ارائه دادن دارید؟ حتی اگر اطلاعات هم از مشتری دریافت می کنید، یک متخصص امنیت اطلاعات می تواند به شما راهی را نشان دهد که بدون آزار دادن مشتری، امنیت وی را تأمین کنید.

قدم پنجم: بهبود مستمر را در دستور کار قرار دهید

هیچ چیز ساخت بشری، بی عیب و نقص نیست. به صورت مداوم در حال بازخورد گرفتن از مشتریان و اصلاح مشکلات باشید.

تجربه کاربری، در وب سایت های ایرانی-->