شما پیش از این‌که به دنبال ساخت سایت فروشگاهی در گوگل باشید، در ابتدا باید به برخی از سوالات پاسخ دهید. نخست باید تعیین کنید که در این فروشگاه آنلاین، چه نوع محصولاتی را می‌خواهید عرضه کنید. این محصولات فیزیکی هستند یا انواع فایل‌برای دانلود؟ نوع کسب‌وکار شما چگونه است؟ شما پاسخ‌دادن به این‌گونه سؤالات، می‌توانید مسیر مشخصی برای ساخت یک سایت فروشگاهی ترسیم نمایید.

سپس، بهتر است با توجه به محصولات، یک نام برای آن درنظر بگیرید. در انتخاب این نام، سِرور میزبان، نوع طراحی و قالب انتخابی نیز تاثیرگذار است. بنابراین باید همه موضوعات را به دقت بررسی نمایید. همچنین باید پیش‌بینی کنید که پس از گذشت یک سال، انتظار دارید این فروشگاه چه تعداد بازدیدکننده داشته باشد؟

یافتن پاسخ این نمونه سؤالات، در تعیین نوع و سیستم فروشگاهی تأثیر بسزایی دارد. سپس مشخص می‌شود که برای شما نصب ووکامرس بهتر است یا این‌که طراحی این سایت را به برنامه‌نویس‌های متخصص واگذار کنید. یک نکته مهم دیگر که باید مدنظر قرار بگیرد، میزان دانش خودتان در این حوزه است. اگر می‌خواهید یک سایت خاص برای بازدیدکنندگان آماده نمایید، حتما این کار را به شکل تخصصی انجام داده و از پایه، همه‌ چیز را پی‌ریزی کنید.

 

گوگل سایت چیست؟

گوگل سایت، یکی از خدمات شرکت گوگل است. این خدمت به همه کاربران خود اجازه می‌دهد که یک ‌سایت مختص خودشان طراحی و راه‌اندازی کنند. البته ساخت سایت فروشگاهی در گوگل رایگان است. شما برای ساخت این سایت، به هاست و دامنه نیز ندارید. همچنین، رابط کاربری این سرویس بسیار روان و سریع است و شما نیازی به برنامه‌نویسی نخواهید داشت.

اگر شما می‌خواهید محصول یا خدمات خودتان را معرفی کنید، یا نظرات و ایده‌های خود را با سایرین به‌اشتراک بگذارید، گوگل سایت گزینه مناسبی است. همچنین یک مدرس برای مدیریت کلاس و به اشتراک‌گذاری مطالب درسی نیز می‌تواند از این طریق، سایت طراحی کند.

ساخت سایت فروشگاهی رایگان

این سرویس برای کاربران مبتدی که می‌خواهند به‌ شکل رایگان یک ‌سایت داشته باشند، کاربردی است. همه کاربران می‌توانند به سرعت و به راحتی یک سایت ساخته و محتوای موردنظر خود را در آن قرار دهند. استفاده از Google Sites برای ایجاد سایت‌های شخصی، شرکتی یا حتی آموزشی بسیار رایج است.

همچنین خدمات Google Sites به صورت رایگان ارائه شده و از زیر ساخت‌های قدرتمند شرکت گوگل برخوردار است. بنابراین، اغلب افراد و کسب‌وکارها از این قابلیت برای ساخت سایت فروشگاهی در گوگل استفاده می‌کنند. مهم‌ترین امکانات Google Sites برای بهینه سازی سئو شامل موارد زیر است:

استفاده از کلمات کلیدی

تمامی کاربران با استفاده از امکانات گوگل سایت می‌توانند کلمات کلیدی مرتبط با محتوای سایت خود را در متن و عنوان صفحات به‌کار ببرند.

بهبود سرعت بارگذاری

این سایت‌های فروشگاهی با سرعت بارگذاری مناسب، امتیاز بیشتری در موتورهای جستجو کسب می‌کنند.

تنظیم عنوان صفحه توضیحات متا

شما با استفاده از این قابلیت می‌توانید عنوان و توضیحاتی را برای هر صفحه از سایت خود تنظیم نمایید.

بهینه شدن تصاویر

با کمک گرفتن از ابزارهای بهینه سازی تصاویر، کاربران می‌توانند متن جایگزین و فرمت مناسب تصاویر را تعیین کنند تا به بهبود سئو کمک شود.

 

راهنمای ساخت سایت فروشگاهی در گوگل

نخستین گام برای ساخت سایت فروشگاهی در گوگل، دارا بودن یک آدرس جیمیل است. در ابتدا در مرورگر گوگل آدرس www.sites.google.com را وارد نمایید. سپس در پایین صفحه علامت ((+)) را انتخاب کنید. صفحه جدید ویرایشگر قالب سایت فروشگاهی شما است.

 

گام اول: انتخاب عنوان و لوگو

 ساخت سایت فروشگاهی در گوگل | ساخت سایت فروشگاهی

ساخت سایت فروشگاهی در گوگل | ساخت سایت فروشگاهی

اولین قدم در استفاده از این برنامه برای ساخت سایت، انتخاب یک عنوان و لوگو (آرم، نشان) است. «عنوان صفحه شما» را لمس کرده و روی آیکون قلم در کنار آن ضربه بزنید. مشخص کنید که ساخت سایت فروشگاهی در گوگل در چه زمینه‌ای است؟ آن را در همین بخش وارد کنید.

سپس از قسمت گوشه صفحه، عبارت «نام سایت خود را وارد کنید» را انتخاب کرده و عنوان اصلی سایت‌تان را وارد نمایید. پس از آن باید انتخاب «افزودن نشان واره»، تصویر لوگو سایت خود را در این قسمت قرار می‌دهید.

 

گام دوم: انتخاب ظاهر سایت

 ساخت سایت فروشگاهی در گوگل | ساخت سایت فروشگاهی

این سرویس گوگل، تم‌های مختلفی و متعددی را در اختیار کاربران قرار داده است. در این قدم باید از سمت چپ این صفحه گزینه «طرح‌های زمینه» را انتخاب کنید. سپس تم موردنظر را انتخاب کرده و رنگ‌بندی و فونت آن را مشخص نمایید.

 

گام سوم: وارد کردن محتوا

 ساخت سایت فروشگاهی در گوگل | ساخت سایت فروشگاهی

در این گام می‌بایست محتوایی که قرار است نمایش درآید، وارد شود. برای اضافه نمودن محتوا، از قسمت چپ صفحه گزینه «درج» کلیک کرده و محتوای موردنظر را انتخاب کنید. این محتوا می‌تواند به شکل نوشتاری، تصویری یا آپلود فایل از گوگل درایو باشد.

همچنین برای وارد کردن فایل تصویری، باید از قسمت چپ صفحه روی گزینه «درج» کلیک کرده و گزینه “Youtube” انتخاب شود. در صفحه باز شده، ویدیوی مدنظر را جستجو کرده و گزینه «انتخاب» را بزنید تا به این سایت افزوده شود.

 

گام چهارم: اضافه کردن پانویس

ساخت سایت فروشگاهی در گوگل | ساخت سایت فروشگاهی

پانویس یا همان فوتر، یکی از بخش‌های مهم در ساخت سایت فروشگاهی در گوگل به حساب می‌آید. برای طراحی کردن این قسمت، صفحه را به پایین برده و روی گزینه «افزودن پانویس» کلیک کنید.

 

گام پنجم: طراحی صفحات دیگر

ساخت سایت فروشگاهی در گوگل | ساخت سایت فروشگاهی

سایت فروشگاهی شما می‌تواند علاوه‌بر صفحه اصلی، صفحات دیگری نیز داشته باشد. برای انجام این‌کار شما باید از منوی سمت چپ صفحه، به بخش «صفحات» وارد شده و آیکون + را انتخاب کنید. در اینجا شما می‌توانید برای صفحه جدید خود یک نام تعیین نمایید.

 

گام ششم: پیش‌نمایش سایت فروشگاهی خود

ساخت سایت فروشگاهی در گوگل

زمانی که ساخت سایت فروشگاهی در گوگل تمام شد، می‌توانید یک پیش‌نمایش از آنچه که طراحی کرده‌اید مشاهده کنید. برای این‌کار از قسمت بالای صفحه، به منو وارد شده و گزینه «پیش نمایش» را انتخاب نمایید. سپس از قسمت چپ در پایین صفحه روی آیکون کامپیوتر یا موبایل کلیک کنید.

 

مرحله آخر: انتشار سایت فروشگاهی

 ساخت سایت فروشگاهی در گوگل

شما بعد از مشاهده پیش‌نمایش صفحات سایت خود، قادر هستید آن را منتشر کنید. برای این‌کار باید روی گزینه ((انتشار)) کلیک کنید. با کلیک روی این گزینه، یک صفحه جدید نمایش داده می‌شود.این قسمت به شما اجازه می‌دهد که به شکل رایگان، سایت فروشگاهی خود را از طریق ‌سایت گوگل نمایش دهید.

 

ساخت سایت رایگان

داشتن یک وب سایت رایگان می‌تواند به پیشرفت هر نوع کسب‌وکار کمک کند. شما به کمک سرویس گوگل و ساخت سایت فروشگاهی با google sites، می‌توانید یک سایت فروشگاهی رایگان داشته باشید.

در کل هر چیز رایگان و بدون هزینه‌ای که وجود داشته باشد، می‌تواند توجه انسان را به خود جلب نماید. ساخت سایت رایگان در گوگل نیز یکی از همین چیزها است. چراکه ما با این ابزار می‌توانیم از طریق گوگل و امکانات آن، سایت خود را ایجاد کرده، بدون این‌که هزینه‌ای پرداخت کنیم.

شرکت گوگل سال‌هاست که سرویس Google Sites را ارائه کرده است. ولی برخی افراد با این سرویس هیچ آشنایی ندارند. ساخت سایت فروشگاهی در گوگل کاملا رایگان است. صرفا درصورتی‌که بخواهید یک دامنه یا آدرس اختصاصی برای سایت‌ فروشگاهی خود داشته باشید، می‌بایست برای خرید دامنه هزینه پرداخت نمایید. هدف شرکت گوگل از ارائه این سرویس، ساخت سایت رایگان توسط خود افراد است.

 

استفاده از سرویس Google Sites مزایای زیر را به همراه دارد:

  • این ابزار یک پلتفرم همه پسند است که به دانش خاصی نیاز ندارد. رابط‌کاربری ساده آن به همه افراد اجازه می‌دهد تا صفحات مورد نظر را با سرعت بالا و راحتی ایجاد یا ویرایش نمایند.
  • این سرویس به ‌شکل کامل با سایر ابزارهای گوگل ادغام شده، بنابراین، شما می‌توانید محتواهای مدنظر را مستقیما در این ‌سایت بارگذاری کنید.
  • ساخت سایت فروشگاهی در گوگل به کاربران اجازه داده تا به‌ شکل همزمان در یک ‌سایت همکاری داشته باشند. این مورد برای برخی از سازمان‌ها به یک گزینه ایده‌آل تبدیل شده است.
  • بدون هزینه بودن این سرویس سبب می‌شود برای افرادی که در ابتدای راه خود هستند یا محدودیت مالی دارند، گزینه‌ مناسبی به شمار آید.
  • همه قالب‌های ساخت سایت فروشگاهی در گوگل برای تلفن‌های همراه نیز بهینه شده‌اند. بنابراین، همه افراد می‌توانند توسط تلفن‌همراه و تبلت نیز ‌سایت را مشاهده نمایند.

 

برای طراحی سایت فروشگاهی در ارومیه و طراحی سایت فروشگاهی در تبریز با ما تماس بگیرید 09149352268