اگر به‌ تازگی وارد دنیای تجارت شده‌ اید و به‌ دنبال ساخت یک سایت منحصر به‌ فرد هستید، اهمیت صفحه لندینگ را فراموش نکنید. این صفحه می‌ تواند در افزایش اعتبار شما و جذب مشتری مؤثر باشد. شاید برای شما نیز جالب باشد که کارایی لندینگ پیج چیست و چه نکاتی را باید در هنگام طراحی آن رعایت کرد؟

در اصل لندینگ پیج را صفحه فرود می گویند و اولین صفحه ای از سایت است که مخاطب وارد آن می شود که یا فقط محتوای آن صفحه را مطالعه می کند و صفحه را می بندد و یا از طریق لینک هایی که به صفحات دیگر داده اید، به صفحات هدف و موردنظر شما وارد می شود.

بنابراین لندینگ پیج، صفحه‌ ای از سایت است که به‌ عنوان یک صفحه بازاریابی طراحی می‌ گردد. در حقیقت مخاطب با کلیک بر روی این صفحه وارد لینک های تبلیغاتی، ایمیل و سایر شبکه‌ های اجتماعی در آن می شود. هدف اصلی لندینگ افزایش نرخ تبدیل و نرخ تعامل مخاطب با سایت شما می‌ باشد. در ادامه قصد داریم شما را با ماهیت دقیق این صفحه و نحوه‌ ساخت آن، اصول طراحی و قیمت آن آشنا سازیم. در ادامه همراه ما باشید.

 لندینگ پیج چیست؟

 لندینگ پیج چیست؟ 

لندینگ پیج را یکی از صفحات اصلی وب سایت در دنیای سئو در نظر می گیرند. این صفحه قرار است مانند ویترین اصلی یک فروشگاه در نظر گرفته شود که حاوی مباحث اصلی وب سایت بوده و از طریق آن کاربر به بخش های جزئی و مهم سایت دسترسی پیدا می کند. در حقیقت با طراحی یک لندینگ مناسب و مفید می‌ توانید از یک استراتژی بی‌ نظیر برای موفقیت در بازار آنلاین استفاده کنید و کسب‌ و کار خود را رونق بخشید. صفحات لندینگ دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام از آن‌ ها هدف بازاریابی خاصی را دنبال می‌ کنند.

یک صفحه فرود مناسب و قابل قبول باید دارای هدف خاص و معینی باشد. از سوی دیگر باید به گونه ای طراحی شود که کاربر با کلیک بر روی لینک های قرار داده شده در آن به مشتری تبدیل شود. این دو ویژگی را می توان از مهم ترین تفاوت های میان لندینگ پیج و طراحی سایت دانست. در هنگام طراحی سایت، صفحه اصلی دارای چند هدف مختلف است، در حالیکه صفحه فرود تنها یک هدف خاص را دنبال می کند.

صفحات لندینگ به دو دسته زیر تقسیم می شوند:

  • صفحه اصلی: این صفحه را می توان از صفحات اصلی وب سایت دانست که انواع محصولات و خدمات مختلف را در خود جای داده است. در این بخش می توانید کسب و کار خود را به کاربر معرفی کرده و اطلاعاتی را در مورد حوزه فعالیت خود ارائه کنید.
  • لندینگ اختصاصی: در این صفحه فرم هایی برای ثبت نام یا خرید محصول قرار می گیرند تا کاربر را به مشتری تبدیل کنند.

ساخت لندینگ پیج

ساخت لندینگ پیج

 اگر به‌ دنبال ساخت لندینگ پیج هستید، باید موارد زیر را رعایت کنید تا بتوانید بازدهی مؤثر آن را در کوتاه‌ ترین زمان ممکن مشاهده کنید:

  • لندینگ پیج سایت باید دارای هدر ها و یا عنوان‌ های منحصر به‌ فرد باشد.
  • در انتهای صفحه، هدف ساخت آن را برای کاربر شرح دهید.
  • صفحه لندینگ باید دارای ظاهر متفاوت و جذاب باشد.
  • این صفحه را به‌ گونه‌ ای طراحی کنید که برای تمامی مخاطبان سایت قابل‌ درک باشد.
  • لندینگ باید ساده بوده و به‌ هیچ‌ عنوان پیچیدگی صفحات دیگر را نداشته باشد.
  • بهتر است قبل‌ از انتشار آن، صفحه را به چند نفر نشان دهید تا نظر آنان را نیز دریافت کنید.
  • صفحه را به‌ گونه‌ ای طراحی کنید که بتوان از آن برای سئوی سایت نیز استفاده کرد.
  • بهتر است فرم درخواست اطلاعات را بارها پر کنید تا ایرادات احتمالی آن را مشاهده کنید.
  • بهتر است در فرم ایجاد شده برای دریافت اطلاعات خاص از تعداد خانه‌ های کمتر استفاده کنید.
  • فرم را در هر دو نسخه موبایل و تبلت مورد بررسی قرار دهید.

 اصول طراحی لندینگ پیج

 اصول طراحی لندینگ پیج

 برای این‌ که بتوانید از لندینگ پیج خود به نرخ تبدیل بالایی برسید، باید از تکنیک‌ های مختلف استفاده کنید. توجه به هر یک از این تکنیک‌ ها می‌ توانند به شما در دستیابی به نتایج مؤثر کمک کنند.

 کپی رایتینگ

 یکی از مهم‌ ترین مواردی که می‌ تواند به شما در افزایش نرخ تبدیل از طریق لندینگ کمک کند، تکنیک کپی رایتینگ است. در صورت عدم استفاده از این تکنیک نرخ تبدیل سایت شما بسیار پایین خواهد بود.

 انتخاب عنوان

 بهتر است عناوینی که برای لندینگ خود انتخاب می‌ کنید، در جلب توجه مخاطب مؤثر باشند. از آن‌ جایی که امروزه در فضای مجازی با حجم بالایی از اطلاعات و محصولات مختلف رو به رو هستید، عناوینی را انتخاب کنید که بتوانند توجه مخاطب را به خود جلب کنند.

 طراحی مناسب

 جالب است بدانید که طراحی لندینگ‌ پیج نیاز به استفاده از المان‌ های مختلف ندارد. به‌ عنوان مثال اگر در این صفحه به‌ دنبال دریافت ایمیل از مخاطبین خود هستید، بهتر است تنها فرم آن را در صفحه وارد کنید و از هیچ‌ گونه المان اضافه استفاده نکنید.

 دعوت اقدام به خرید

 با دعوت به اقدام در صفحه لندینگ خود می‌ توانید مخاطب را با انواع پیشنهادات مختلف سایت خود آشنا کنید. در حقیقت با استفاده از این صفحه می‌ توانید مشتری خود را به خرید محصولات و یا استفاده از خدمات خود ترغیب سازید.

استفاده از تکنیک زمان محدود

اگر به دنبال این هستید که کاربران خود را به مشتری تبدیل کنید، طراحی یک صفحه لندینگ مقبول، اهمیت زیادی می یابد. شما می توانید با ارائه تخفیف های مناسبتی یا تخفیف های روزانه، میزان فروش خود را به راحتی افزایش دهید.

درج اطلاعات تماس

با ایجاد گزینه برقراری تماس می توانید به راحتی صفحه فرود خود را بهینه سازی کنید و از طریق ایمیل یا شماره تلفن با مخاطبین خود ارتباط بگیرید.

بهینه سازی لندینگ پیج برای موتور جستجو

تا جای ممکن از کلمات کلیدی در صفحه فرود خود استفاده کنید تا مخاطبانی که از طریق موتور جستجو دنبال شما هستند، به راحتی بتوانند وب سایت شما را پیدا کنند.

استفاده از پاپ آپ

در برخی موارد می توانید با استفاده از پاپ آپ، نرخ تبدیل خود را افزایش دهید. به طراحی جالب و خاص پاپ آپ ها توجه کنید تا بتوانید از آن در صفحه لندینگ خود بهترین نتیجه را به دست آورید.

 قیمت طراحی لندینگ پیج

 قیمت طراحی لندینگ پیج

 یکی از مهم‌ ترین دغدغه افرادی که به‌ دنبال طراحی لندینگ پیج هستند، قیمت آن است. قیمت طراحی این صفحه به عوامل مختلفی مانند تعداد صفحات فرود، نوع لندینگ، طراحی‌ های گرافیکی مورد استفاده، خدمات مورد استفاده برای ساخت لندینگ، لینک سازی صفحات ورودی، اطلاعات سایت و نیازسنجی مخاطب همراه با ایده‌ های جدید و درج محتوای جذاب بستگی دارد. تمامی این موارد می‌ توانند در تعیین قیمت نهایی لندینگ پیج سایت شما مؤثر باشند.

 چند نمونه لندینگ پیج

اگر به دنبال آشنایی با نمونه های موفق لندینگ پیج هستید، می توانید به وب سایت آی بولود مراجعه کنید و انواع نمونه های مختلف را مشاهده کنید. این وب سایت در ساخت لندینگ های موفق، عملکرد بسیار خوبی داشته است و توانسته است با افزایش نرخ تعامل و تبدیل سایت مورد نظر از طریق لندینگ، به نتیجه مثبت و بازدهی عالی دست پیدا کند.

 نکات طراحی لندینگ پیج

 نکات طراحی لندینگ پیج 

با توجه به نکات مهم طراحی لندینگ پیج می توانید یک صفحه باکیفیت و کارامد داشته باشید. شاید در نگاه اول هریک از این موارد بسیار ساده به نظر برسند اما با رعایت هریک از آن ها می توانید به یک صفحه لندینگ منحصر به فرد دسترسی داشته باشید. از مهم ترین نکات طراحی صفحه فرود عبارتند از:

 رعایت سلسله مراتب

 توجه داشته باشید که محتواهای مهم را در ابتدای صفحه قرار دهید. در این صورت کاربران نسبت به اهمیت آن آگاه شده و از آن استفاده می کنند. در بسیاری از موارد کاربران تنها با مشاهده بخش ابتدایی صفحه، تصمیم به مطالعه آن می گیرند. درنتیجه سلسه مراتب محتوا را رعایت کنید.

 بازدید از دید کاربر

 بهتر است لندینگ پیج خود را براساس دید کاربر مورد ارزیابی قرار دهید. صفحه را به صورت خوانا بنویسید و از جملات جذاب و ساده استفاده کنید. بی شک استفاده از عناصر گرافیکی و بصری می توانند به شما در جلب توجه مشتری و کاربر کمک کنند.

 عدم استفاده زیاد از CTA

 برخلاف باور بسیاری از افراد، استفاده زیاد از CTA یا CALL TO ACTION ممکن است نتایج خوبی به دست ندهد. از این رو به هیچ عنوان از CTA زیاد در طول متن لندینگ خود استفاده نکنید. تنها استفاده از آن در ابتدا و انتهای صفحه کافی است.

 عدم پرسش زیاد از کاربر

 بسیاری از سایت ها به دنبال دریافت اطلاعات از کاربران خود هستند تا بتوانند از آن برای بازاریابی محتوای خود استفاده کنند. فراموش نکنید که استفاده زیاد از این تکنیک می تواند نتیجه عکس داشته باشد. اگر به دنبال دریافت اطلاعات زیاد از مخاطب باشید، کاربر اعتماد خود را به شما از دست خواهد داد.

 طراحی ساده

 هر چقدر صفحات سایت ساده باشند، به همان اندازه برای مخاطب جذاب خواهند بود. سادگی صفحه به افزایش میزان فروش شما کمک خواهد کرد. بهتر است از تمامی المان ها در جای خود و به تناسب استفاده کنید. بهتر است از تبلیغات یا تخفیف استفاده نکنید.

 انتخاب عنوان مناسب

 از عناوین کوتاه و جذاب استفاده کنید. درنتیجه، سرعت خوانش متن افزایش یافته و در ذهن مخاطب ماندگار خواهد شد. با انتخاب یک عنوان جذاب می توانید در ذهن مشتری خود حک شوید.

 استفاده از عناصر بصری

 استفاده از تصاویر و ویدیوهای جذاب در کنار متن های جالب می توانند تاثیر فوق العاده ای در افزایش میزان فروش شما داشته باشند. با استفاده از فونت های جذاب و خاص، صفحه لندینگ خود را منحصر به فرد سازید.

 اعتماد سازی

 از قسمت نظرات برای اعتمادسازی کاربران خود استفاده کنید. در این صفحه می توانید ویدیوها و یا صوت هایی را آپلود کنید که افراد در مورد برند شما صحبت کرده اند. ارائه اطلاعات از زبان دیگر کاربران به اعتماد سازی کمک می کند.

 سخن پایانی

 لندینگ پیچ یکی از مهم‌ ترین صفحات هر سایت است که می‌ تواند به افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری کمک کند. در این صفحه می‌ توانید کاربر را نسبت‌ به خرید محصول و یا استفاده از خدمات خود ترغیب سازید، یا این‌ که اطلاعات کاربران را از طریق این صفحه دریافت کرده و از آن برای رونق کسب‌ و کار خود استفاده کنید. در هنگام طراحی لندینگ باید به نکات مهم توجه کنید و اصول آن را در هنگام طراحی رعایت نمایید.

 در این مقاله سعی کردیم شما را با تمامی موارد مربوط به نکات طراحی لندینگ و اصول آن همراه با قیمت طراحی این صفحه آشنا سازیم تا بتوانید از طریق ساخت یک صفحه فرود منحصر به‌ فرد، میزان بازدهی سایت و عملکرد خود را افزایش دهید و به نتیجه‌ مثبت دست پیدا کنید.