در دنیای کسب و کار امروز به دست آوردن مشتری و تبدیل آن به مشتری وفادار از کارهای ضروری برای همه ی شرکت ها و کسب وکارها است. یک ضرب المثل چینی می گوید:  " مشتری همیشه پادشاه است.


این ضرب المثل از اهمیت تشکر از مشتری و مشتری مداری خبر می دهد. شاید دلیل اصلی پر رونق بودن کسب و کارهای شرکت های چینی نیز عمل به همین ضرب المثل باشد.


یک کسب و کار با تعداد مشتریان وفادار آن شرکت شناخته شده و در نهایت توسط همین مشتریان به یک برند معروف در تخصص خود تبدیل خواهد شد. 


کسب و کارهای اینترنتی مانند شرکت های ارائه دهنده ی خدمات طراحی سایت، پشتیبانی و بهینه سازی سایت نیز از این قاعده مستثنی نیستند. این شرکت ها علاوه بر تشکر از مشتریان حضوری، باید از مشتریان دیگری که به صورت غیر حضوری با شرکت ارتباط دارند نیز قدردانی کنند. 

تشکر از مشتری و متری مداری

 

با مشتری مداری به کسب و کار خود رونق بیشتری دهید

 

مشتری مداری باعث می شود کسب و کار شما با سرعت بیشتری رشد کنند.
به یاد داشته باشید رضایت مشتری در یک پروژه باعث معرفی شما به سایر افراد در حوزه ی کاری تان خواهد شد. و این می تواند علاوه بر به دست آوردن مشتری بیشتر، باعث تبدیل شدن شما به یک برند معروف شود.


در این مقاله از سایت آی بولود ، سعی می کنیم تجربیات خود در زمینه قدردانی و تشکر از مشتری را با شما در میان بگذاریم.


شرکت آی بولود از سال 91  ، فعالیت خود را در زمینه طراحی سایت در ارومیه و شمال غرب کشور شروع کرده و بالطبع از آن زمان تا به حال با مشتریان زیادی در ارتباط بوده و هست.


ارتباط با مشتری و جلب رضایت ایشان، راه و روش خاص خود را دارد. یکی از راه های جلب رضایت مشتری، قدردانی از اوست.


در حوزه ی طراحی سایت، برآورده سازی درخواست های مشتری به صورت کامل یکی از دغدغه های اصلی هر دو طرف، یعنی تیم طراحی سایت شرکت و مشتری است. برخی از مشتریان درخواست های غیرممکن و نابجایی دارند ولی قانع کردن این مشتریان با رفتار مناسب از سوی شرکت می تواند مهم ترین موضوع در جلب رضایت مشتری باشد.

در ارتباط با این نوع از مشتریان سعی کنید موضوع را با جملاتی واضح و به زبانی ساده توضیح دهید، توجه کنید همین مشتری سرسخت و به قولی بدقلق، می تواند یک برند معروف در کسب و کار خود باشد و تعریف او از شرکت شما باعث محبوبیت بیشتر شما خواهد شد.

 

هدف اصلی شما در برخورد با همه ی مشتریان باید تبدیل کردن آن مشتری به مشتری وفادار باشد. با این طرز فکر بسیاری از سختی های ارتباط با مشتری برای شما آسان تر خواهد شد. در نهایت اگر مشتری از نتیجه ی کار شما راضی بود، می توانید با قدردانی از او به خاطر انتخاب شرکت شما، از ایشان تشکر کنید.

تکنیک تشکر از مشتری و مشتری مداری

 

آیا باید از همه ی مشتریان تشکر و قدردانی کنیم؟

 

طبق تجربه ی شرکت ما در زمینه ی ارتباط با مشتری ، می توان گفت بله باید از تمام مشتریان شرکت تشکر کنید. ولی شیوه و روش تشکر کردن برای هر مشتری می تواند متفاوت و منحصر به فرد باشد.

همان طور که مشتری در صورت رضایت از کار از کارفرما تشکر می کند، صاحب کسب و کار نیز باید با تشکر از مشتری برای صرف هزینه و وقت از ایشان قدردانی کند.


قدردانی از مشتری باید بعد از جلب رضایت ایشان  انجام شود.


به دست آوردن رضایت مشتری کار سختی نیست، کافی است خودتان را به جای مشتری قرار دهید. و چند سوال را از خودتان به عنوان کارفرما بپرسید:

 

  • آیا خواسته های من به عنوان مشتری این شرکت، به طور کامل برآورده شده است یا خیر؟
  • آیا وقت کافی برای مشاوره و تبادل اطلاعات در نظر گرفته شده بود؟
  • آیا رفتار اعضای شرکت به اندازه ی کافی محترمانه بود؟
  • آیا پیگیری و پشتیبانی خوبی برای کسب وکار من در نظر گرفته شده است یا خیر؟


اگر پاسخ شما به این سوالات مثبت است، پس قطعا مشتری نیز از خدمات ارائه شده توسط شرکت شما راضی خواهد بود. حالا می توانید با خیالی آسوده سراغ مرحله ی بعدی بروید یعنی از مشتری تشکر و قدردانی کنید و او را به یک مشتری وفادار تبدیل کنید. این یک روش اثبات شده در حفظ مشتریان شرکت طراحی سایت آی بولود بوده است.

 

از یک مشتری وفادار چگونه تشکر کنیم؟

 

همه ی ما می دانیم نگه داری یه شخص و یا یک موقعیت خوب، همیشه سخت تر از به دست آوردن آن است. حالا که توانسته اید مشتریان دائمی در کسب و کار خود به دست آوردید، بهترین راه، نگه داری همین مشتریان وفادار است. تشکر از مشتری وفادار تاثیر بسیار مثبتی در رضایت او  از شرکت شما خواهد شداشت.


در حوزه ی طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ می توان به ایده های زیر برای تشکر از مشتری اشاره کرد:

  1. تخفیف ویژه برای مشتریان دائمی در پشتیبانی از سایت و بهینه سازی سایت
  2. معرفی مشتری در سایت خودتان و یا شبکه های اجتماعی کسب و کارتان به عنوان یک برند محبوب و مشتری وفادار
  3. قدردانی رسمی با ارائه دست نوشته، یک لوح تشکر به همراه ارسال ایمیل برای قدردانی
  4. پیگیری محصول ارائه شده به مشتری و پرسیدن نظرات او توسط اعضای مهم شرکت
  5. معرفی مشتری وفادار به سایر مشتریان در صورت مرتبط بودن کسب و کارها

 

نکته ی آخر:


موارد اشاره شده به عنوان ایده هایی برای تشکر از مشتری ، در شرکت ها و برندهای بزرگ، جزئی از اصول اولیه ی کسب و کار به شمار می آید. کسب و کارهای بزرگ به این نتیجه رسیده اند که بزرگترین سرمایه ی آن ها، مشتریان وفادار هستند. 


سیاست شرکت طراحی سایت آی بولود نیز در ارتباط با مشتری، جلب رضایت ایشان و تبدیل شدن آن ها به یک مشتری وفادار است. اگر می خواهید با حوزه ی تخصصی ما در زمینه طراحی سایت، دیجیتال مارکتینگ و سئو سایت بیشتر آشنا شوید. توصیه می کنیم به صفحه ی " طراحی سایت در ارومیه " مراجعه کنید، زیرا بیشتر مشتریان وفادار ما از شهر ارومیه بوده و از خدمات تخصصی شرکت آی بولود در زمینه طراحی سایت استفاده می کنند.

با مطالعه ی مقاله ی معرفی شده، شما نیز یکی از مشتریان شرکت ما در زمینه طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ خواهید شد.