دیجی کالا بزرگ ترین فروشگاه آنلاین ایران است که میلیونها مشتری دارد. میزان بازدید روزانه از این فروشگاه بسیار بالاست و فاصله زیادی با رقبا دارد. در آغاز دیجی کالا همزمان تامین کننده و فروشنده کالا ها بود اما هم اکنون دیجی کالا فضایی را برای فروشنده های مختلف فراهم کرده است که محصولات خود را در سایت دیجی کالا بفروش برسانند. به این دست فروشگاه های بزرگ که سیستمی برای فروش دیگران فراهم کرده اند مارکت پلیس گفته میشود. در این مقاله سایت آی بولود تصمیم دارد تا تمام اطلاعات در مورد پنل فروشندگان وب سایت دیجی کالا را به شما آموزش دهد. همچنین اگر شما یکی از فروشندگان دیجی کالا ( Digikala ) هستید و بدنبال افزایش فروش و درآمد خود میباشید با ما همراه باشید.


دیجی کالا Digikala 


همانطور که میدانید دیجی کالا بزرگ ترین فروشگاه آنلاین ایران است که روزانه 5 میلیون بازدیدکننده دارد. یکی از بزرگ ترین وبسایت های فروشگاهی در خاورمیانه است. این فروشگاه اینترنتی 160هزار فروشنده دارد و نزدیک به شش میلیون کالا عرضه میکند. حمید و سعید محمدی دو برادر هستند که دیجی کالا را راه اندازی کردند. سال 1385 دیجی کالا با سرمایه اولیه 20 میلیون تومانی راه اندازی شد و اکنون میلیون ها دلار سرمایه دارد و هشت هزار کارمند در سراسر ایران.


مارکت پلیس دیجی کالا | market place


دیجی کالا در سال 1395 رویه کاری خود را تغییری اساسی داد. این فروشگاه اولین فروشگاهی است که سیستم مارکت پلیس را در ایران راه اندازی کرد. در سیستم مارکت پلیس دیجی کالا به فروشندگان، تولیدکنندگان، عمده فروشان این اجازه را میدهد که با استفاده از پلتفرم دیجی کالا کالاهای خود را عرضه و به فروش برسانند. سیستم توزیع دیجی کالا این کالا ها را توزیع میکنند.در مقابل دیجی کالا درصدی از فروشندگان دریافت میکند. 
دی جیکالا بعد از تبدیل شدن از یک فروشگاه اینترنتی به یک مارکت پلیس، نارضایتی های زیادی را از سمت مشتریان دریافت کرد. ان نارضاتی به دلیل این بود که فروشنده ها کالاها را با عیب ها و مشکلات زیادی برای خریداران ارسال میکردند. به همین علت digikala قوانین سخت گیرانه ای برای فروشندگان قرار داده است که در ادامه به تمامی آنها اشاره خواهیم کرد.

 

چگونه  فروشنده دیجی کالا شویم؟


اگر شما هم صاحب مغازه ای هستید و یا تولید کننده میباشید و بدنبال عرضه مستقیم محصولات خود در یک بازار چند میلیون نفری هستید، میتوانید از دیجی کالا به عنوان یک پلتفرم فروش محصول خود استفاده کنید. مشتری شما با یک سرچ ساده به محصول شما میرسد و با اعتماد کامل خرید میکند.

 

فروشنده دیجی کالا

 
ثبت نام فروشنده در Digikala

 

 


به عنوان فروشنده حقیقی و یا حقوقی باید از طریق سایت https://seller.digikala.com/registration اقدام به ثبت نام نمایید. در ابتدا ایمیل و شماره تماس معتبر میدهید و رمز انتخاب میکنید. کدی برای شما ارسال میشود. کد را وارد کرده و وارد صفحه ثبت نام میشوید. در این صفحه اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. اطلاعاتی مانند : فروشنده حقیقی هستید یا حقوقی، شماره شبا و نام فروشگاه، اطلاعات تماسی و آدرس. مراحل ثبت نام فروشنده حقیقی در تصویر زیر است :

 

 

دیجی کالا

و یک فروشنده حقیقی در ابتدا باید این برگه را پر کند :

 

پنل فروشندگان دیجی کالا

 

پس پر کردن فیلد های این برگه وارد مرحله بعدی میشوید که خواندن قوانین همکاری با دیجی کالاست. پیشنهاد میکنیم حتما قوانین همکاری را بخوانید و در صورت موافقت؛گزینه موافق هستم را بزنید تا به مرحله بعدی بروید. 
اگر کالایی که میخواهید عرضه کنید مشمول مالیت بر ارزش افزوده میشود باید گواهی مالیات بر ارزش افزوده داشته باشید و تصویر گواهی خود را آپلود کنید.
در مرحله بعدی باید تصویری با کیفیت خوب، از پشت و روی کارت ملی تان آپلود نمایید.
پس طی این مراحل، در یک کلاس دو ساعتی مجازی یا وبینار آموزشی که دیجی کالا برگزار میکند باید شرکت نمایید.شرکت در این کلاس ضروری است و جزوی از مراحل ثبت نام فروشندگان میباشد. پس پشت سر گذاشتن کلاس با موفقیت، پنل فروشنده دیجی کالا برای شما باز میشود. نهایتا باید از طریق ثبت احوال اهراز هویت شوید تا بتوانید افزود محصول را انجام دهید.

 

فروش در دیجی کالا ، چگونه کالای خود را در دیجی کالا بفروشیم


ثبت محصول در پنل فروشندگان دیجی کالا


در این بخش نحوه ثبت محصول در پنل فروشندگان دیجی کالا را توضیح میدهیم. فروشندگان با ثبت محصولات میتوانند فروش خود را در این پلت فرم آغاز نمایند. اگر شما نمیخواهید درگیر ثبت محصول با مشخصات و... شوید میتوانید از دیجی کالا بخواهید تا محصول را برای شما ثبت کند. در غیر این صورت با ما همراه باشید. 
ابتدا باید محصول را جست و جو کنید اگر محصول مد نظرتان پیش از این در فروشگاه فروخته میشد اکنون به راحتی میتوانید با چند کلیک شما هم به فروشندگان این محصول اضافه شوید. گزینه "شما هم فروشنده این محصول" شوید را انتخاب نمایید و قیمت جدید را وارد کنید. دراین بخش کمسیونی که دی جیکالا دریافت میکند هم برای شما نمایش داده میشود و در صورت تایید و موافقت با میزان کمسیون دیجی کالا میتوانید قیمت گذاری کنید و یا تنوع دیگری از آن محصول ارائه دهید.
در صورتی محصول شما برای فروشگاه جدید است و باید با ویژگی ها و قیمت ها ثبت بشود. برای ثبت محصول در دیجی کالا باید مراحل زیر را طی کنید:

  • انتخاب نام مناسب و صحیح برای محصول
  • ویژگی ها اعم از وزن، رنگ، جنس، ابعاد و...
  • افزودن عکس محصول با رعایت قوانین دیجی کالا
  • تایید محصول توسط دیجی کالا
  • انتشار محصول و آغاز فروش

پنل فروشندگان دیجی کالا

 

پنل فروشندگان دیجی کالا

 

برای فروش در دیجی کالا چه امکاناتی لازم است؟


دیجی کالا در وب سایت مخصوص به فروشنده ها ذکر کرده است که اگر میخواهید به عنوان یک فروشنده در دیجی کالا فعالیت کنید چند وسیله باید داشته باشید:

 

  • کامپیوتر و یا لپ تاب
  • پرینتر لیبل
  • اینترنت پر سرعت 
  • کار با اکسل

 

طراحی سایت فروشگاهی مشابه دیجی کالا

 

یکی از جذابیت های دیجیکالا، رابط کاربری راحت و زیبای این فروشگاه است. مشتریان زیادی هستند که از ما میخواهند فروشگاهی با ظاهر و حتی امکانات دیجیکالا داشته باشند که آی بولود نمونه کار طراحی سایت فروشگاهی مشابه دیجیکالا را داراست. اگر شما هم به دنبال داشتن سایتی مشابه دیجی کالا هستید کار را به تیم آی بولود بسپارید.