لینکدین یه سرویس شبکه اجتماعی تجاریه آمریکایی هستش که از سال 2003 داره از راه وبسایت و برنامش تو گوشی های هوشمند فعالیت میکنه.این سرویس از همون ابتدا برای ارائه خدمات برای افراد جویای کار و کارفرما ها تشکیل شد، تا جذب نیرو برای کارفرماها رو راحت تر کنه. همین سبب شده تا عمده استفاده از این سرویس حرفه ای باشه و همچنین این سرویس به افراد جویای کار اجازه میده تا رزومه هاشون رو راحت تر به دست کارفرما ها برسونن . از سال 2015 این شرکت تونسته تا از راه فروش اطلاعات شرکت به افراد جویای کار در آمد بزرگی رو نصیب خودش کنه.از سال 2016 این شرکت زیر چتر مایکروسافت رفته و حالا در سال 2022 لینکدین دارای 830 میلیون کاربر در سرتاسر جهانه.

 

کاربرد لینکدین

 

استفاده از لینکدین مانند استفاده از دیگر شبکه های اجتماعی بسیار ساده و روان است و پیچیدگی خاصی ندارد.همین سبب شده تا در کشوری مثل استرالیا 10 میلیون از 12 میلیون نیروی کارمتخصص کشورکاربر لینکدین باشند ، همچنین براساس آمار جهانی ، 122 میلیون کاربر از طریق لینکدین مصاحبه ی شغلی دریافت کردند و بیش از 35 میلیون نفر به واسطه یک اتصال انلاین در لینکدین استخدام شدند. لینکدین به کاربران این امکان را می‌دهد تا در مورد شرکت مورد نظرشان تحقیق کنند . این کار به سادگی اب خوردن و با جستجوی نام شرکت ،نهاد یا ارگان دولتی و یا غیر دولتی امکان پذیر است و شما میتوانید با یافتن صفحه شرکت به اطلاعاتی نظیر نسبت کارمندان زن به مرد،سمت‌های منصوب شده در شرکت، محل قرارگیری شرکت و دفاتر شرکت دسترسی پیدا کنید. در سال ۲۰۱۱، لینکدین امکان جدیدی را ارائه داد که به شرکتها اجازه می‌دهد دکمهٔ «درخواست با لینکدین»را در صفحه شرکت قرار دهند این افزونهٔ جدید به افراد جویای کار اجازه می‌دهد تا با استفاده از پروفایل‌های لینکدین خود به عنوان رزومه، برای موقعیت شغلی موردنظر خود اقدام کنند.

 

لینکدین چیست

 

قابلیت های لینکدین

 صفحه خانه (Home)

Home یا همان صفحه اصلی ،صفحه ای است که به محض ورود شما به وبسایت پیش رو شما ظاهر میشود. در این صفحه شما میتوانید آخرین پست های کسانی که با آن ها در ارتباط هستید را ببینید ، ضمنا آخرین بروز رسانی پروفایل های این افراد هم برای شما قابل مشاهده خواهد بود.

 

 پروفایل (Profile)

پروفایل شما حاوی اطلاعاتی نظیر نام، تصویر، محل سکونت و شغل کنونی تان است که در بالای پروفایلتان به نمایش درمی‌آیند. در بخشپایینی صفحه پروفایلتان شما قادر به شخصی‌سازی بخش‌های گوناگونی از پروفایلتان خواهید بود که به شما اجازه می‌دهند یک بیوگرافی کوتاه درمورد خودتان بنویسید .همچنین در ادامه قابلیت افزودن گواهی های معتبر و مدارک تحصیلیتان را به شما میدهد.

 

 شبکه من (My Network)

شما در لینکدین میتوانید با افراد مختلف در حوضه کاریتان و یا خارج از آن ارتباط برقرار کنید بدین منظور این قابلیت در لینکدین قرار گرفته و همچنین شما با این قابلیت میتوانبد افراد جدیدی را در حوزه کاریتان به عنوان پیشنهاد مشاهده کنید.

 

توانایی ها (skills)

همچنین اگر شما فریلنسر هستید قسمت skill and endorsement برای شما بسیار مفید خواهد بود چون شما میتوانید در این قسمت نام شرکت هایی که درآنها کارکردید ومدت زمان کار شما در هر شرکت و گواهی های فنی و مهارتیتان را وارد کنید.همچنین کاربرانی که شما را میشناسند میتوانند در قسمت endorsement پیشینه شغلیتان را تایید کنند.

 

مشاغل (Jobs)

 روزانه کارفرمایان بسیاری که بدنبال کارکنان متخصص هستند لیست مشاغل گوناگونی را پست میکنند ،همچنین به واسطه آن کارفرمایان میتوانند با دسترسی به اطلاعاتی نظیرلوکیشن و تجارب پیشین، برخی از آن‌ها فرصت شغلی را به کاربران پیشنهاد دهند.این سیستم سبب شده تا بتوانید با سهولت هرچه تمام ‌تر، فرصت‌های شغلی مرتبط با تخصص خود را پیدا کنید.

 

نوار جستجو (Search Bar)

 لینکدین دارای جستجوگر قدرتمندیست که به شما اجازه می‌دهد نتایج سرچ را براساس چندین فیلتر دسته بندی کنید. برای اینکار شما باید از قابلیت Advanced در کنار نوار جستجو استفاده کنید.

 

پیام‌ها (Messages)

لینکدین قابلیت ارسال پیام خصوصی را هم در خود جا داده تا به واسطه آن بتوان با افراد یا شرکت ها در ارتباط بود.

 

لینکدین

 

راهنمای استفاده از لینکدین برای فریلنسر ها 

First Impression  یا همان اولین برداشت، درواقع اولین آشنایی است که تنها در چهار ثانیه اولی که شخصی شما را می‌بیند اتفاق می‌افتد و باعث میشود تا فرد در 26 ثانیه بعدی به نتیجه گیری درمورد شما برسد. همین فکت سبب شده تا در مورد اهمیت انتخاب تصویر پروفایل مناسب نکاتی را با شما در میان بگزاریم. تصویر پروفایل شما می‌تواند یکی از عواملی باشد که باعث شود  تا متخصص جذب نیرو به پروفایل شما جذب شده یا به سادگی از روی آن بگذرد. 

 

لینکدین چیست

 

  1.  از تصویر حرفه‌ای و باکیفیت استفاده کنید
  2. -لبخند بزنید
  3.  تصویر تنها شامل صورت و بخشی از شانه‌ باشد:  تصویر پیشنهادی برای لینکدین، تصویری است که ۶۰% آن را صورت و بخشی از شانه هایتان تشکیل بدهد.
  4.  بک‌گراند ساده: . از بک گراندی ساده ولی زیبا برای پروفالتان استفاده کنید.
  5.  در عکس صاف و رو به جلو باشید : شما کافیست تا صاف و روبه جلو همانند عکس رسمی باشید و ایستاده یا نشسته بودن شما در عکس تفاوتی ایجاد نخواهد کرد.

توجه داشته باشید بخش skills  برای کاربران فریلنسر اهمیت زیادی دارد و شما باید تجارب،گواهی فنی وپروژه هایتان را در این بخش قرار دهید تا کارفرمایان از شایستگی شما برای فرصت شغلی اطمینان حاصل کند.برای توضیح بیشتر درباره بخش skills   به قسمت مربوط به قابلیت های لینکدین مراجعه کنید.